Η τουριστική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) είχε μια εκπληκτική χρονιά το 2023, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση των χωρών με τα υψηλότερα κέρδη από τους διεθνείς ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με την έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNWTO), το Ηνωμένο Βασίλειο εισέπραξε πέρυσι εντυπωσιακά 58 δισεκατομμύρια λίρες (74 δισεκατομμύρια δολάρια) από τον τουρισμό.
Το Ηνωμένο Βασίλειο ανέβηκε στην τρίτη θέση από την 5η πριν από την πανδημία το 2019.
Η χώρα κατατάσσεται επίσης στην πρώτη 10άδα των προορισμών με τις περισσότερες επισκέψεις παγκοσμίως.
Η Μεγάλη Βρετανία και η Βόρεια Ιρλανδία δέχθηκαν συνολικά πάνω από 51 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις.
Μετά από μερικά δύσκολα χρόνια, η τουριστική αναζωογόνηση της Βρετανίας το 2023 αναδεικνύει τη συνεχή ελκυστικότητά της ως παγκόσμιο ταξιδιωτικό hotspot.
Οι Βρετανοί κατέχουν επίσης την τέταρτη θέση στις τουριστικές δαπάνες, πληρώνοντας 85 δισεκατομμύρια λίρες (110 δισεκατομμύρια δολάρια) για διεθνείς διακοπές το 2023.
Άλλοι κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί και κερδοφόροι το 2023
Οι υπόλοιπες πρώτες θέσεις των χωρών με τις περισσότερες επισκέψεις και τα υψηλότερα εισοδήματα παρέμειναν ουσιαστικά οι ίδιες με τις προηγούμενες χρονιές.
Η Γαλλία εδραίωσε τη θέση της ως ο πιο δημοφιλής προορισμός στον κόσμο πέρυσι.
Η διοργανώτρια χώρα των επερχόμενων Ολυμπιακών Αγώνων υποδέχτηκε το 2023 τον εντυπωσιακό αριθμό των 100 εκατομμυρίων ξένων τουριστών.
Η Ισπανία κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 85 εκατομμύρια αφίξεις, ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ) με 66 εκατομμύρια.
Την πρώτη πεντάδα κλείνουν η Ιταλία, η οποία δέχθηκε 57 εκατομμύρια τουρίστες, και η Τουρκία, με 55 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες.
Άλλοι προορισμοί με τις περισσότερες επισκέψεις στην πρώτη δεκάδα είναι το Μεξικό, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ελλάδα και η Αυστρία.
Σε σύγκριση με πριν από την πανδημία, το Ηνωμένο Βασίλειο ανέβηκε από τη δέκατη στην έβδομη θέση, ενώ η Ελλάδα από τη 13η στην ένατη.
Οι υπόλοιπες δέκα κορυφαίες χώρες, η Ιταλία, η Τουρκία, το Μεξικό, η Γερμανία και η Αυστρία, ανέβηκαν κατά μία θέση υψηλότερα σε σύγκριση με την κατάταξη του 2019.
Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ διατήρησαν την πρώτη θέση στα κέρδη από τους διεθνείς επισκέπτες, κερδίζοντας 138 δισεκατομμύρια λίρες (176 δισεκατομμύρια δολάρια) σε τουριστικές εισπράξεις το 2023.
Η Ισπανία κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 72 δισεκατομμύρια λίρες (92 δισεκατομμύρια δολάρια) σε κέρδη από τον διεθνή τουρισμό.
Το Ηνωμένο Βασίλειο με 58 δισεκατομμύρια λίρες (74 δισεκατομμύρια δολάρια) προηγείται της Γαλλίας με 54 δισεκατομμύρια λίρες (69 δισεκατομμύρια δολάρια) στην τρίτη θέση και της Ιταλίας με 44 δισεκατομμύρια λίρες (56 δισεκατομμύρια δολάρια) στην πέμπτη θέση.
Άλλα έθνη που κέρδισαν τα περισσότερα από τον διεθνή τουρισμό είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), η Τουρκία, η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Σαουδική Αραβία, το Μακάο (Κίνα), η Ινδία και το Μεξικό.
Οι τουρίστες με τις υψηλότερες δαπάνες το 2023
Από την άλλη πλευρά της εξίσωσης, οι Κινέζοι τουρίστες θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για παγκόσμια ταξίδια το 2023.
Καθώς χαλάρωσαν οι περιορισμοί για την πανδημία, ξεπέρασαν εύκολα όλες τις άλλες χώρες, δαπανώντας πάνω από 155 δισεκατομμύρια λίρες (196,5 δισεκατομμύρια δολάρια) σε διεθνή ταξίδια.
Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες ήταν οι δεύτεροι που ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα για διεθνή τουρισμό, δαπανώντας 155 δισεκατομμύρια λίρες (150 δισεκατομμύρια δολάρια) στο εξωτερικό.
Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Γερμανία, οι πολίτες της οποίας δαπάνησαν 88 δισεκατομμύρια λίρες (112 δισεκατομμύρια δολάρια).
Οι Βρετανοί κατέλαβαν την τέταρτη θέση, ενώ οι Γάλλοι ήταν οι πέμπτοι που ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα, δαπανώντας 88 δισεκατομμύρια λίρες (49 δισεκατομμύρια δολάρια) για διεθνή τουρισμό.
Τα άλλα κράτη με τις υψηλότερες δαπάνες ήταν ο Καναδάς, η Ιταλία, η Ινδία, η Ρωσία, η Νότια Κορέα και η Ινδία.
Η Ινδία ανέβηκε από τη 14η θέση το 2019 στην όγδοη θέση το 2023, ενώ η Ιταλία ανέβηκε από τη δέκατη στην έβδομη θέση.
Ο διεθνής τουρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να αυξάνεται
Το VisitBritain, ο εθνικός οργανισμός τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, ανέφερε ότι οι προσπάθειες μάρκετινγκ και οι βιομηχανικές συνεργασίες του κατά τα τελευταία δύο χρόνια απέδωσαν καρπούς.
Οι προσπάθειες αυτές οδήγησαν τους διεθνείς επισκέπτες να ξοδέψουν επιπλέον 1,26 δισεκατομμύρια λίρες (1,58 δισεκατομμύρια δολάρια) σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της, για κάθε 1 λίρα που επενδύεται στην προώθηση του τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι επισκέπτες ξοδεύουν επιπλέον 15 λίρες σε τοπικό επίπεδο.
Οι προβλέψεις του VisitBritain δείχνουν ότι αυτή η θετική δυναμική θα συνεχιστεί το 2024.
Προβλέπει ότι οι δαπάνες των διεθνών επισκεπτών θα αυξηθούν κατά πέντε τοις εκατό σε σχέση με τα επίπεδα του 2023 και θα φθάσουν τα 32,5 δισεκατομμύρια λίρες (40,7 δισεκατομμύρια δολάρια).
Οι διεθνείς αφίξεις επισκεπτών προβλέπεται να ανέλθουν σε 38,7 εκατομμύρια, αυξημένες κατά δύο τοις εκατό από το 2023.
Πάνω από το ένα τρίτο των Βρετανών κατοίκων προτιμούν τις εγχώριες διακοπές από τα ταξίδια στο εξωτερικό το επόμενο έτος, γεγονός που υποδηλώνει τη διατήρηση της υψηλής ζήτησης.
Ο Nick de Bois, πρόεδρος της Βρετανικής Αρχής Τουρισμού, δήλωσε ότι η διψήφια αύξηση των δαπανών των επισκεπτών και οι αισιόδοξες προβλέψεις είναι φανταστικές.
Οι ΗΠΑ παραμένουν η μεγαλύτερη και πολυτιμότερη τουριστική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η αξία της οποίας προβλέπεται να ανέλθει σε 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Βρετανία το 2024.
Ο τουρισμός του Ηνωμένου Βασιλείου θα επικεντρωθεί επίσης στην Αυστραλία, στις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC) και στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές του.
Ωστόσο, ο de Bois προειδοποίησε επίσης ότι ο ρυθμός ανάκαμψης του τουρισμού μετά την πανδημία έχει επιβραδυνθεί.
Αυτό οφειλόταν κυρίως στον “έντονο ανταγωνισμό” από τους Ευρωπαίους γείτονες.
Ο De Bois ανέφερε σε δελτίο τύπου ότι το Ηνωμένο Βασίλειο “κατέχει υψηλή θέση για την ιστορία και την κληρονομιά του, καθώς και για τον σύγχρονο πολιτισμό και τον αθλητισμό”.
Ωστόσο, δεν είναι τόσο γνωστή ως προορισμός με “φυσική ομορφιά και αισθητή υποδοχή”.
“Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι διεθνείς εκστρατείες GREAT του VisitBritain προωθούν το καλωσόρισμα της Βρετανίας”, τόνισε ο de Bois.
Στόχος του προγράμματος είναι “να εμπνεύσουμε τους επισκέπτες να ανακαλύψουν περισσότερα, να μείνουν περισσότερο και να τους δώσουμε την αίσθηση του επείγοντος να έρθουν τώρα”, είπε.
Ανεβαίνοντας στην κατάταξη του τουρισμού
Αρκετοί παράγοντες συνέβαλαν στην άνοδο της τουριστικής τύχης του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023.
Η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών του COVID-19 έχει αυξήσει τη ζήτηση από βασικές βρετανικές αγορές επισκεπτών, όπως οι ΗΠΑ και η Δυτική Ευρώπη.
Επιπλέον, η αποδυνάμωση της λίρας έκανε το Ηνωμένο Βασίλειο πιο προσιτό για τους ταξιδιώτες.
Οι αναπτυσσόμενες τάσεις, όπως το “set-jetting”, έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον για επισκέψεις σε τοποθεσίες γυρισμάτων δημοφιλών σειρών.
Ο UNWTO προβλέπει ότι οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις παγκοσμίως θα επιστρέψουν στα προ της πανδημίας επίπεδα έως το 2024.
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι σε καλή θέση για να επωφεληθεί από την παγκόσμια τουριστική ανάκαμψη με τις φημισμένες πόλεις, τα ιστορικά μνημεία και τη φυσική ομορφιά του.