Ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Χίθροου προειδοποιεί ότι η απαίτηση να πληρώνουν περισσότερα οι επιβάτες με ανταπόκριση θα βλάψει το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ).
Ο Thomas Woldbye επέκρινε το νέο σύστημα Ηλεκτρονικής Ταξιδιωτικής Άδειας (ETA) που επιβλήθηκε στους βραχυπρόθεσμους επισκέπτες.
Όλοι οι επιβάτες διέλευσης χωρίς βίζα στο Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να έχουν ETA, ανεξάρτητα από το αν θα περάσουν από συνοριακό έλεγχο.
“Νομίζω ότι είναι λάθος”, δήλωσε ο Woldbye στην Independent. “Νομίζω ότι αυτό πρέπει να αλλάξει το συντομότερο δυνατό”.
Η ETA μειώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Heathrow
Η βρετανική ETA είναι υποχρεωτική για όλους τους ταξιδιώτες που δεν χρειάζονται βίζα για να εισέλθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, στους οποίους περιλαμβάνονται οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και της Αμερικής.
Ωστόσο, σε αντίθεση με όλα τα άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όλοι οι επιβάτες που μετεπιβιβάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο για να συνεχίσουν τον προορισμό τους πρέπει να έχουν ETA.
Πρόκειται για το ίδιο έγγραφο άδειας ταξιδιού που πρέπει να προσκομίσουν όσοι ταξιδιώτες χωρίς βίζα φθάνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο για διακοπές ή επαγγελματική επίσκεψη.
Σε αεροδρόμια όπως το Σίπχολ στο Άμστερνταμ, η Φρανκφούρτη στη Γερμανία ή το Σαρλ ντε Γκωλ στη Γαλλία, οι επιβάτες διέλευσης που πετούν εκτός του χώρου Σένγκεν της ΕΕ απαλλάσσονται από την τήρηση των τοπικών συνοριακών απαιτήσεων.
“Υποστηρίζουμε το σύστημα ETA επειδή είναι λογικό από μεταναστευτικής άποψης”, δήλωσε ο Woldbye.
Ωστόσο, δήλωσε ότι οι επιβάτες που “διέρχονται από τον αεροδιάδρομο μόνο για να συνεχίσουν σε άλλη χώρα” δεν θα πρέπει να πληρώνουν 10 λίρες για μια σύντομη στάση.
Οι επιβάτες αεροπορικής διέλευσης είναι ταξιδιώτες με πτήσεις με ανταπόκριση στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι δεν χρειάζεται να περάσουν από συνοριακό έλεγχο.
“Μειώνει σαφώς την ανταγωνιστικότητα του κόμβου που έχουμε δημιουργήσει στο Χίθροου, ο οποίος νομίζω ότι είναι κρίσιμος για το Ηνωμένο Βασίλειο”, τόνισε ο Woldbye.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο φοβούνται ότι θα χάσουν επιβάτες με ανταπόκριση
Ο Paul Charles, διευθυντής του πολυτελούς ταξιδιωτικού πρακτορείου The PC Agency με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ζήτησε επίσης την κατάργηση της ETA για τους επιβάτες διέλευσης.
“Εάν άλλα αεροδρόμια προσφέρουν δωρεάν διέλευση, τότε θα κερδίσουν μερίδιο αγοράς”, εξήγησε.
Ενώ η ΕΕ πρόκειται να εισαγάγει ένα παρόμοιο σύστημα, το Ηλεκτρονικό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειών Ταξιδίου (ETIAS), οι επιβάτες αεροπορικής διέλευσης εξαιρούνται από αυτό.
Ο Charles, ο οποίος είναι επίσης πρώην διευθυντής επικοινωνίας της Virgin Atlantic, τόνισε: “Η φορολόγηση της διαμετακόμισης ισοδυναμεί με αποτυχία”.
Ο Sean Doyle, διευθύνων σύμβουλος της British Airways, είχε επίσης δηλώσει ότι η ETA μπορεί να αποθαρρύνει τους επιβάτες να διέρχονται μέσω του αεροδρομίου Heathrow του Λονδίνου.
Η Airlines UK και το Board of Airline Representatives (BAR) UK είχαν επίσης ισχυριστεί ότι η επιβολή τελών στους επιβάτες αεροπορικής διέλευσης χωρίς θεώρηση είναι άδικη.
Η Airlines UK είναι η ένωση του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών που εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ η BAR UK είναι ο εμπορικός φορέας των αεροπορικών εταιρειών που είναι εγγεγραμμένες στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Υποστήριξαν ότι οι επιβάτες που ταξιδεύουν από αέρος, ή όσοι δεν περνούν από συνοριακό έλεγχο, δεν διασχίζουν τεχνικά κανένα σύνορο.
Οι διερχόμενοι επιβάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ) πρέπει επίσης να διαθέτουν το ισοδύναμο ETA Electronic System for Travel Authorization (ESTA).
Ωστόσο, όλοι οι επιβάτες διέλευσης πρέπει να περάσουν από τον συνοριακό έλεγχο πριν από τη μετεπιβίβαση στην πτήση τους.
Οι επιβάτες της διαμετακόμισης κρατούν το Healthrow απασχολημένο
Το 2023, το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου κατέγραψε κέρδη για πρώτη φορά μετά την πανδημία, ανέφεραν οι Financial Times.
Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο αναμένεται να δεχθεί ρεκόρ 81,4 εκατομμυρίων επιβατών το 2024.
Περίπου το 30 τοις εκατό αυτών των επιβατών προέρχεται από περίπου 25 εκατομμύρια πτήσεις με ανταπόκριση ετησίως.
Οι πτήσεις αυτές απευθύνονται κυρίως σε επιβάτες που ταξιδεύουν παγκοσμίως χωρίς απευθείας πτήσεις προς τον προορισμό τους.
Με το πρόσθετο κόστος του ETA, οι επιβάτες ενδέχεται να επιλέξουν πτήσεις ενδιάμεσου σταθμού σε άλλα αεροδρόμια αντί του αεροδρομίου Heathrow του Λονδίνου.
Ως αποτέλεσμα, η British Airways και η Virgin Atlantic ενδέχεται να παρουσιάσουν μείωση του αριθμού των επιβατών τους.
Περίπου οι μισοί από τους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο Heathrow της British Airways είναι επιβάτες με ανταπόκριση.
Οι πτήσεις ανταπόκρισης του αεροδρομίου Heathrow συμβάλλουν επίσης στην ιδιότητά του ως σημαντικού παγκόσμιου κόμβου.
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τον τουρισμό, το εμπόριο και τη διεθνή συνδεσιμότητα του Ηνωμένου Βασιλείου, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες του Λονδίνου εύκολη πρόσβαση σε άλλους παγκόσμιους προορισμούς.
Η ETA για τους ταξιδιώτες διέλευσης είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια
Το σύστημα ETA έχει ως στόχο να επιτρέψει στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να έχει μεγαλύτερη εικόνα και έλεγχο των ατόμων που ταξιδεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η βρετανική κυβέρνηση πιστεύει ακράδαντα ότι θα πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλους τους ταξιδιώτες χωρίς βίζα, συμπεριλαμβανομένων όλων των διερχόμενων επιβατών, για να είναι επιτυχής.
“Η απαίτηση από τους επιβάτες διέλευσης να λαμβάνουν ΕΤΑ σταματά τους ανθρώπους που μπορεί να χρησιμοποιήσουν πτήσεις ανταπόκρισης για να αποφύγουν να πάρουν άδεια για να ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο”, αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο της ΕΤΑ.
Και πρόσθεσε: “Το θέμα αυτό το επανεξετάζουμε καθώς συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε το σύστημα”.
Επί του παρόντος, μόνο οι επισκέπτες από το Μπαχρέιν, την Ιορδανία, το Κουβέιτ, το Ομάν, το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) χρησιμοποιούν το ETA.
Μέχρι το 2024, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα απαιτήσει από όλους τους υπηκόους χωρών χωρίς βίζα να λαμβάνουν ETA πριν ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.