Οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν τη σήραγγα της Μάγχης δεν θα αντιμετωπίσουν μεγάλες ουρές όταν τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα εισόδου/εξόδου (EES ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Αυτό εγγυήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Getlink, Yann Leriche, κατά τη διάρκεια του εορτασμού των 30 χρόνων από το άνοιγμα της σήραγγας της Μάγχης στις 7 Μαΐου.
Η Getlink (πρώην Eurotunnel) διαχειρίζεται τη σήραγγα της Μάγχης, μια υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που συνδέει το Folkestone στο Kent του Ηνωμένου Βασιλείου (UK) με το Calais στο Coquelles της Γαλλίας.
“Δεν θα υπάρξει καμία καθυστέρηση στον αυτοκινητόδρομο, τίποτα. Θα γίνει με πολύ ομαλό τρόπο”, δήλωσε ο Leriche στο BBC.
[get] Εξήγησε ότι οι ταξιδιώτες “απλά θα βγουν από το αυτοκίνητό τους, θα περάσουν λίγα λεπτά στα περίπτερά τους, θα επιστρέψουν στο αυτοκίνητό τους και θα συνεχίσουν το ταξίδι τους”.Ο Leriche δήλωσε ότι με την ανάπτυξη της EES, η διέλευση από τη σήραγγα της Μάγχης θα διαρκεί “πέντε έως επτά λεπτά επιπλέον” σε σύγκριση με τον τρέχοντα χρόνο ταξιδιού.
Η εταιρεία αύξησε τον αριθμό των λωρίδων κυκλοφορίας για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα και να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις ή μεγάλες ουρές.
Η Getlink σχεδιάζει επίσης να προσλάβει και να εκπαιδεύσει 140 επιπλέον μέλη του προσωπικού για να βοηθήσουν τους επιβάτες κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης του EES.
Σύμφωνα με το περιοδικό Actual News Magazine, ο Leriche δήλωσε ότι η ανάπτυξη της EES “δεν μας ανησυχεί καθόλου”.
“Αντιθέτως, το βλέπουμε ως συμπληρωματικό πλεονέκτημα, καθώς τα καταφέρνουμε καλύτερα από τους άλλους φορείς εκμετάλλευσης”, δήλωσε.
Αναμένονται μεγάλες ουρές και καθυστερήσεις κατά την ανάπτυξη της EES
Η EES θα επηρεάσει τόσο τους κατόχους βίζας βραχείας διαμονής όσο και τους ταξιδιώτες που απαλλάσσονται από τη βίζα, όπως οι Βρετανοί πολίτες.
Θα απαιτεί από τους ταξιδιώτες εκτός ΕΕ να καταχωρίζουν βιομετρικά δεδομένα ενώπιον ενός συνοριοφύλακα την πρώτη φορά που επισκέπτονται τον χώρο Σένγκεν.
Κατά τις επόμενες επισκέψεις τους, πρέπει να καταγράφουν την είσοδο και την έξοδό τους χρησιμοποιώντας σαρώσεις προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων αντί για σφράγιση διαβατηρίου.
Η εξάπλωση της EES προκάλεσε προειδοποιήσεις για μεγάλες ουρές και καθυστερήσεις στα σύνορα μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ, ιδίως σε εκείνα με παράλληλους ελέγχους.
Αυτό περιλαμβάνει τη διέλευση των συνόρων στη σήραγγα της Μάγχης, το λιμάνι του Ντόβερ και το σταθμό St. Pancras του Λονδίνου.
Στα σύνορα με παράλληλους ελέγχους, οι συνοριοφύλακες της ΕΕ διενεργούν ελέγχους μετανάστευσης ενώ οι ταξιδιώτες βρίσκονται ακόμη στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Στο λιμάνι του Ντόβερ, οι αξιωματούχοι προειδοποίησαν για καθυστερήσεις 14 ωρών. Οι επιβάτες θα πρέπει να βγουν από τα οχήματά τους για να εγγραφούν στην ΕΕΑ.
Οι τοπικές αρχές έχουν επίσης εκφράσει την ανησυχία τους ότι θα μετατρέψει τους δρόμους τους σε χώρο στάθμευσης και θα επηρεάσει την ποιότητα ζωής και την οικονομία.
Το High Speed 1 (HS1) είχε προτείνει ότι η Eurostar θα αναγκαστεί να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών για να αποφύγει τις φιδωτές ουρές στο σταθμό St. Pancras.
Η υποδομή, η τεχνολογία της Getlink για την ελαχιστοποίηση των διαταραχών
Η Getlink έχει επενδύσει 80 εκατ. ευρώ για να προετοιμάσει τους τερματικούς σταθμούς Coquelles και Folkestone για την ανάπτυξη της EES.
Πρόσφατα ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός στεγασμένου με οροφή “χώρου προεγγραφής” στον τερματικό σταθμό Coquelles.
Η υποδομή 7.000 τετραγωνικών μέτρων επιτρέπει στους επιβάτες να υποβάλλουν διαβατήρια και να καταχωρούν σαρώσεις προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων.
Κάθε χώρος drive-through θα διαθέτει δύο κιόσκια EES για την ολοκλήρωση των απαραίτητων βιομετρικών ελέγχων.
Ο φορέας εκμετάλλευσης της σήραγγας της Μάγχης αναφέρει ότι μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα έως και 60 επιβατικά οχήματα.
Η εταιρεία είχε ήδη εγκαταστήσει τα πρώτα περίπτερα EES. Τα υπόλοιπα περίπτερα θα εγκατασταθούν έως τον Μάιο του 2024.
Στον τερματικό σταθμό Folkestone της Getlink, η προσαρμογή του για την ανάπτυξη του EES θα συνεχιστεί μέχρι το καλοκαίρι.
Τα περίπτερα EES στην πλευρά του Ηνωμένου Βασιλείου θα εγκατασταθούν από τον Ιούλιο του 2024.
Εκτός από τις θέσεις στάθμευσης με αυτοκίνητο, η Getlink δημιούργησε επίσης μια εγκατάσταση για τις αρχές ώστε να βλέπουν τη ζώνη προεγγραφής και τις θέσεις στάθμευσης.
Η πανοραμική θέα και οι κάμερες κλειστού κυκλώματος θα διευκολύνουν τους συνοριακούς ελέγχους που διενεργούνται από τους συνοριακούς υπαλλήλους της ΕΕ.
Η εμπιστοσύνη της Leriche στην εξασφάλιση της μη ύπαρξης μεγάλων ουρών ή καθυστερήσεων στους τερματικούς σταθμούς της Getlink οφείλεται, εν μέρει, και στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η εταιρεία χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για τη διενέργεια λεπτομερών αναλύσεων της ροής της κυκλοφορίας στο πλαίσιο των νέων συστημάτων.
“Χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία, χάρη στην καθημερινή εργασία των ομάδων μας, χάρη στη συνεργασία με τις γαλλικές και βρετανικές αρχές, έχουμε προετοιμάσει όλα αυτά”, δήλωσε ο Leriche.
Αρκετές εκκλήσεις για την καθυστέρηση της εφαρμογής της EES
Το EES έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 6 Οκτωβρίου 2024, αλλά η Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων (UAF) αποκάλυψε ότι η εκτόξευσή του μετατέθηκε ένα μήνα αργότερα.
Λόγω τεχνολογικών ανησυχιών, η ΕΕ ανέβαλε την ανάπτυξη της EES από την αρχική ημερομηνία του 2021 στον Σεπτέμβριο του 2023.
Η διοργάνωση μετατέθηκε για τον Οκτώβριο του 2024, προκειμένου να αποφευχθούν οι διαταραχές στα ταξίδια κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων που θα διεξαχθούν στη Γαλλία από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, αρκετοί αξιωματούχοι των μεταφορών και των ταξιδιών έχουν παροτρύνει την ΕΕ να καθυστερήσει την εφαρμογή της ΕΕΣ, τουλάχιστον μέχρι να είναι έτοιμη η εφαρμογή της ΕΕΣ.
Η ΕΕ αναπτύσσει μια εφαρμογή για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να εγγραφούν στην ΕΕΕ εκ των προτέρων και μακριά από τα σύνορα.
Ο Tom Pursglove του Υπουργείου Εσωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου επιβεβαίωσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου αυτό που είχε αποκαλύψει νωρίτερα η επικεφαλής της Eurostar, Gwendoline Cazenave.
Η εφαρμογή EES δεν θα είναι έτοιμη εγκαίρως για την έναρξη της EES αργότερα μέσα στο έτος. Αντίθετα, θα διατεθεί το συντομότερο δυνατό.
Παρόλα αυτά, η ΕΕ είναι σταθερή στην ημερομηνία έναρξης της ΕΕΣ τον Οκτώβριο, καθώς το νέο σύστημα συνοριακών ελέγχων θα λειτουργεί ανεξάρτητα χωρίς αυτό.
Επιπλέον, οι χώρες μέλη της ΕΕ δεν θα είναι υποχρεωμένες να το χρησιμοποιούν.
Ο υπουργός Μεταφορών Guy Opperman αποκάλυψε επίσης ότι η ανάπτυξη του EES θα έχει εξάμηνη περίοδο ήπιας εκκίνησης για να διασφαλιστεί η ομαλότερη μετάβαση και να αποφευχθούν καθυστερήσεις.