Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) εγκαινίασε ένα νέο σύστημα που επιτρέπει τα ανέπαφα ταξίδια και βελτιώνει την εμπειρία των επιβατών.
Το Timatic, ή Travel Information Manual Automatic, έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς στις λύσεις συμμόρφωσης με την ταξιδιωτική νομοθεσία.
Το Timatic AutoCheck παρέχει μια φιλική προς το χρήστη πλατφόρμα για τους ταξιδιώτες, τις αεροπορικές εταιρείες και τους επαγγελματίες ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ώστε να έχουν πρόσβαση σε ακριβείς, εύληπτες και κατανοητές πληροφορίες για τη μετανάστευση.
Ολόκληρη η διαδικασία ελέγχου των εγγράφων έχει αυτοματοποιηθεί, με προσαρμοσμένες οδηγίες για κάθε επιβάτη.
“Το Timatic AutoCheck αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στην επιδίωξη της αποτελεσματικότητας και της ευκολίας στον ταξιδιωτικό κλάδο. Με την αβίαστη πλοήγηση στους κανονισμούς, οι ταξιδιώτες μπορούν να ξεκινήσουν τα ταξίδια τους με σιγουριά και ψυχική ηρεμία”, δήλωσε ο Frederic Leger, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Εμπορικών Προϊόντων και Υπηρεσιών της ΙΑΤΑ, σε δελτίο τύπου.
Και πρόσθεσε: “Αυτή η καινοτομία δίνει επίσης τη δυνατότητα στις αεροπορικές εταιρείες, τους επίγειους χειριστές και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να βελτιώσουν την ικανοποίηση των πελατών, να ενσωματώσουν την επαλήθευση των ταξιδιωτικών εγγράφων στην ανέπαφη ταξιδιωτική εμπειρία και να εξορθολογήσουν τις δραστηριότητές τους”.
Οι μεγαλύτεροι πάροχοι συστημάτων ελέγχου αναχωρήσεων, μαζί με διάφορες αεροπορικές εταιρείες και την Star Alliance, συνεργάζονται ήδη με την ΙΑΤΑ για την αναβάθμιση στο νέο Timatic AutoCheck.
Τι είναι το Timatic Autocheck;
Το Timatic είναι μια βάση δεδομένων που περιέχει τις απαιτήσεις τεκμηρίωσης, όπως διαβατήρια και θεωρήσεις, για επιβάτες που ταξιδεύουν διεθνώς αεροπορικώς.
Χρησιμοποιείται από τις αεροπορικές εταιρείες και τους αντιπροσώπους τους, το προσωπικό των αεροδρομίων και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες για να καθορίσουν εάν ένας επιβάτης μπορεί να μεταφερθεί.
Κατά τη στιγμή της κράτησης, οι αεροπορικές εταιρείες και τα ταξιδιωτικά γραφεία χρησιμοποιούν επίσης το σύστημα για να παρέχουν πληροφορίες στους ταξιδιώτες.
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς κινδυνεύουν με υψηλά πρόστιμα εάν μεταφέρουν επιβάτες χωρίς τα σωστά ταξιδιωτικά έγγραφα.
Πρέπει επίσης να αναλάβουν τα έξοδα επιστροφής των επιβατών αυτών στο αρχικό τους αεροδρόμιο.
Το νέο Timatic AutoCheck διαθέτει αρκετές βελτιώσεις του προϊόντος που είναι πολύ χρήσιμες για τους χρήστες.
Απλοποιεί τους ταξιδιωτικούς κανονισμούς παρέχοντας εύληπτο περιεχόμενο: δεν χρειάζεται να διαβάζουν οι επιβάτες πλέον πολύπλοκες ορολογίες ή μακροσκελείς κανόνες.
Προσφέρει επίσης μια εξατομικευμένη, διαδραστική και βασισμένη σε δεδομένα προσέγγιση για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα και πληρούν όλες τις απαιτήσεις εισόδου.
Το εργαλείο παρέχει επίσης πρακτικές συστάσεις για να βοηθήσει τους χρήστες να συμμορφωθούν με τους κανόνες και να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν προβλήματα.
Με την ενσωμάτωση του Timatic Autocheck στα συστήματα των αεροπορικών εταιρειών, ο αυτοεξυπηρετούμενος έλεγχος είναι ευκολότερος.
Απρόσκοπτες ταξιδιωτικές προσδοκίες
Το νέο σύστημα Timatic Autocheck εκμεταλλεύεται την προθυμία των ταξιδιωτών να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές διαδικασίες και να μοιράζονται πληροφορίες εκ των προτέρων.
Σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Επιβατών (GPS) της ΙΑΤΑ, οι πολύπλοκες απαιτήσεις για τη θεώρηση αποθαρρύνουν τους ταξιδιώτες που επιθυμούν μια βολική, ψηφιακή διαδικασία θεώρησης.
Σχεδόν οι μισοί από τους ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν την πολυπλοκότητα της διαδικασίας ως τον κύριο αποτρεπτικό παράγοντα. Οι επόμενοι αποτρεπτικοί παράγοντες ήταν το κόστος και οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Πολλοί είναι επίσης πρόθυμοι να μοιραστούν τις πληροφορίες των ταξιδιωτικών εγγράφων για ταχύτερη μετανάστευση στο αεροδρόμιο.
Αυτό ευθυγραμμίζεται με την ψηφιοποίηση των συστημάτων αιτήσεων θεώρησης και διαβατηρίων πολλών χωρών και την αυτοματοποίηση των συνοριακών ελέγχων.
Ψηφιακά συστήματα και ανέπαφα ταξίδια
Το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ) χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές πύλες διαβατηρίων (eGates) σε ορισμένα σημεία εισόδου της χώρας. Παρόλα αυτά, η βρετανική κυβέρνηση μεταβαίνει σε ψηφιακά σύνορα από προεπιλογή έως το 2025.
Το 2024, το Υπουργείο Εσωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου θα ψηφιοποιήσει τη διαδικασία έκδοσης θεωρήσεων και μετανάστευσης, μεταβαίνοντας σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο καταστάσεων μετανάστευσης ή ηλεκτρονικές θεωρήσεις (eVisa).
Η Ηλεκτρονική Ταξιδιωτική Άδεια (ETA) του Ηνωμένου Βασιλείου αποσκοπεί επίσης στον εξορθολογισμό της μεταναστευτικής διαδικασίας για τους ταξιδιώτες που έχουν προ-επαληθευτεί και είναι χαμηλού κινδύνου. Η νέα ψηφιακή ταξιδιωτική άδεια θα απαιτείται για τους υπηκόους χωρίς βίζα που εισέρχονται στη χώρα για σύντομα ταξίδια.
Άλλες χώρες υιοθετούν επίσης ψηφιακά συστήματα για να διευκολύνουν τα ταξίδια. Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής θα αρχίσουν να εκδίδουν θεωρήσεις χωρίς χαρτί.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ψηφιοποιεί επίσης τις αιτήσεις θεώρησης Σένγκεν. Το Συμβούλιο θα εφαρμόσει βιομετρικούς ελέγχους στα σύνορα για όλους τους ταξιδιώτες μέσω του νέου συστήματος εισόδου/εξόδου τον Οκτώβριο του 2024.
Η ΕΕ θα εφαρμόσει επίσης ένα σύστημα ηλεκτρονικών εγγράφων παρόμοιο με το βρετανικό ETA, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Ταξιδιωτικής Άδειας (ETIAS), για τους υπηκόους που δεν διαθέτουν βίζα και εισέρχονται στη ζώνη Σένγκεν έως τα μέσα του 2025.
Τον Νοέμβριο του 2023, η Φρανκφούρτη έγινε το πρώτο αεροδρόμιο της Ευρώπης που χρησιμοποιεί βιομετρικά στοιχεία προσώπου για μια ανέπαφη ταξιδιωτική εμπειρία από το check-in μέχρι την επιβίβαση.
Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ο τερματικός σταθμός 3 του αεροδρομίου του Ντουμπάι θα επιτρέπει στους επιβάτες να διεκπεραιώνουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες χωρίς να βγάζουν διαβατήριο. Οι ταξιδιώτες θα χρησιμοποιούν δακτυλικά αποτυπώματα, σαρώσεις προσώπου ή άλλα βιομετρικά στοιχεία για τον έλεγχο ταυτότητας.
Από το 2024, το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης θα εφαρμόσει επίσης βιομετρικά στοιχεία για αυτοματοποιημένη αυθεντικοποίηση σε όλο το αεροδρόμιο, συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης αποσκευών, της επιβίβασης και της μετανάστευσης.