ETA για επιβάτες διέλευσης με μειονέκτημα για το αεροδρόμιο UK-Heathrow, Airlines UK, IATA

| 10 Απριλίου, 2024
Η ETA για τους επιβάτες διέλευσης μειονεκτεί στο αεροδρόμιο UK-Heathrow, Airlines UK, IATA

Αρκετοί αξιωματούχοι του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών προέτρεψαν την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να επανεξετάσει την απαίτηση οι επιβάτες διέλευσης να διαθέτουν ηλεκτρονική ταξιδιωτική άδεια (ETA).

Το θέμα αυτό έχει αναφερθεί πολλές φορές κατά τη διάρκεια της έρευνας της Επιτροπής Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) σχετικά με τα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης των συνόρων.

Η Τόνια Φίλντινγκ, διευθύντρια υπηρεσιών του αεροδρομίου Χίθροου, αποκάλυψε ότι η ΕΤΑ είναι η “μεγαλύτερη ανησυχία τους”.

“Πιστεύουμε ότι αυτό θα έχει αντίκτυπο στους επιβάτες που συνδέονται με το αεροπλάνο μας και, επομένως, σε εμάς ως κεντρικό αεροδρόμιο”, δήλωσε η ίδια σε συνάντηση με την επιτροπή στις 19 Μαρτίου.

Το Χίθροου εξυπηρετεί λίγο λιγότερο από 80 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, εκ των οποίων τα 18 εκατομμύρια είναι επιβάτες ανταπόκρισης ή διέλευσης.

Αυτοί οι επιβάτες που συνδέουν το Χίθροου και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι το “πιο συνδεδεμένο αεροδρόμιο στον κόσμο”, δήλωσε ο Φίλντινγκ.

Εξήγησε ότι αν οι επιβάτες μπορούσαν να συνδεθούν μέσω αεροδρομίων χωρίς πρόσθετες απαιτήσεις ή τέλη, θα επέλεγαν αυτό αντί για το Ηνωμένο Βασίλειο.

“[Airside transit passengers] δεν θα εισέλθουν στη χώρα μας, οπότε τους θεωρούμε χαμηλού κινδύνου”, δήλωσε ο Φίλντινγκ.

Η ανταπόκριση στις πτήσεις “είναι η μεγαλύτερη πηγή άγχους για τους επιβάτες” και η ETA δεν πρόκειται να βοηθήσει, πρόσθεσε.

Η Airlines UK, ο εμπορικός φορέας των αεροπορικών εταιρειών που είναι εγγεγραμμένες στο Ηνωμένο Βασίλειο, και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ ), ο εμπορικός φορέας των αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως, μοιράστηκαν τα ίδια σχόλια στα γραπτά στοιχεία που υπέβαλαν στην επιτροπή.

Οι αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο ανησυχούν για τις αρνητικές επιπτώσεις της απαίτησης της ETA για όλους τους επιβάτες που διέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Airlines UK δήλωσε: “Η απαίτηση αυτή θα θέσει το Ηνωμένο Βασίλειο σε άμεσο ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε σύγκριση με τους ευρωπαίους γείτονές του”.

Προηγούμενες εκκλήσεις για κατάργηση της ETA για τους επιβάτες διαμετακόμισης

Ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Heathrow, Thomas Woldbye, δήλωσε επίσης ότι επιθυμεί την κατάργηση της ETA για τους διερχόμενους επιβάτες.

Είπε ότι οι ταξιδιώτες που “διέρχονται από τον αέρα για να συνεχίσουν σε άλλη χώρα” δεν θα πρέπει να πληρώνουν 10 λίρες για μια σύντομη στάση.

Ο Paul Charles, πρώην διευθυντής επικοινωνίας της Virgin Atlantic, δήλωσε: “Η φορολόγηση της διαμετακόμισης ισοδυναμεί με αποτυχία”.

Ο Sean Doyle, Διευθύνων Σύμβουλος της British Airways, δήλωσε επίσης ότι η ETA μπορεί να αποθαρρύνει τους επιβάτες από τη διέλευση μέσω του αεροδρομίου Heathrow του Λονδίνου.

Είπε ότι είναι ένα πρόσθετο κόστος και μπορεί να προκαλέσει πιθανές καθυστερήσεις για τους ταξιδιώτες που δεν χρειάζονται βίζα για σύντομα ταξίδια και διέλευση στη χώρα.

Το Συμβούλιο Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών (BAR) του Ηνωμένου Βασιλείου είχε επίσης ισχυριστεί ότι η επιβολή τελών στους επιβάτες αεροπορικής διέλευσης χωρίς θεώρηση είναι άδικη.

Υποστήριξαν ότι οι επιβάτες που ταξιδεύουν από αέρος, ή όσοι δεν περνούν από συνοριακό έλεγχο, δεν διασχίζουν τεχνικά κανένα σύνορο.

Το Χίθροου βλέπει πτώση στους αριθμούς επιβατών Κατάρ-Ηνωμένου Βασιλείου

Η ETA είναι η νέα ψηφιακή ταξιδιωτική άδεια που θα απαιτείται για όλες τις εθνικότητες που δεν έχουν βίζα και επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο.

Κάθε αίτηση κοστίζει 10 λίρες Αγγλίας και επιτρέπει πολλαπλές επισκέψεις σε διάστημα δύο ετών ή έως ότου λήξει το διαβατήριο με το οποίο συνδέεται, όποιο από τα δύο συμβεί νωρίτερα.

Επί του παρόντος, μόνο οι ταξιδιώτες από το Μπαχρέιν, την Ιορδανία, το Κουβέιτ, το Ομάν, το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) πρέπει να έχουν ETA για να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Fielding αποκάλυψε ότι το αεροδρόμιο Heathrow είδε πτώση του αριθμού των επιβατών στις πτήσεις από το Κατάρ προς το Ηνωμένο Βασίλειο μετά την εισαγωγή της ETA.

Η ίδια δήλωσε στην επιτροπή: “Είδαμε μια μείωση περίπου 14.000 επιβατών σε αυτές τις πτήσεις τους τελευταίους τρεις μήνες”.

Ωστόσο, είπε επίσης ότι μπορεί να υπάρχουν πολλοί άλλοι λόγοι για τη μείωση του αριθμού των επιβατών.

Επίσης, δεν έχουν ακόμη εξετάσει τις εθνικότητες των επιβατών που πετούσαν με αυτές τις πτήσεις.

Παρόλα αυτά, πιστεύει ότι “υπάρχει κίνδυνος” να χαθούν διερχόμενοι επιβάτες με τη νέα απαίτηση και το νέο τέλος.

Η Airlines UK έγραψε ότι η ETA αποτελεί “εμπόδιο” και “πρόσθετο διοικητικό βάρος” για τους επιβάτες διέλευσης.

Ο οργανισμός αεροπορικών εταιρειών δήλωσε ότι αυτό “καθιστά τη διέλευση μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου πολύ λιγότερο ανταγωνιστική από τη χρήση εναλλακτικού κόμβου της ΕΕ”.

Αυτή η μετατόπιση των ταξιδιωτών σε άλλα αεροδρόμια της ΕΕ θα μπορούσε να επηρεάσει το καθεστώς του Ηνωμένου Βασιλείου ως παγκόσμιου κόμβου. Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.

Σύγκριση ETA και ETIAS

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) θα εφαρμόσει ένα παρόμοιο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης των συνόρων.

Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταξιδιωτικών Πληροφοριών και Εξουσιοδότησης (ETIAS) θα απαιτείται για όλες τις εθνικότητες που μπορούν να επισκέπτονται τη ζώνη Σένγκεν χωρίς θεώρηση.

Το ETIAS θα είναι επίσης ελαφρώς φθηνότερο από το ETA, στα 7 ευρώ (6 λίρες Αγγλίας), και θα ισχύει για ένα χρόνο περισσότερο.

Ωστόσο, τα παιδιά ηλικίας 17 ετών και κάτω και οι ηλικιωμένοι ηλικίας 70 ετών και άνω δεν υποχρεούνται επίσης να αποκτήσουν μία.

Το σύστημα ETIAS δεν θα εφαρμόζεται επίσης στους διερχόμενους επιβάτες που δεν διασχίζουν τα σύνορα.

Η Airlines UK καλεί την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να εφαρμόσει το ίδιο σύστημα ETIAS στο σύστημα ETA. Αυτό περιλαμβάνει τους επισκέπτες διέλευσης ή εκείνους που δεν περνούν από συνοριακό έλεγχο.

Ένα άλλο σημείο σύγκρισης μεταξύ του ETA και του ETIAS είναι η εφαρμογή.

Μόλις το ETIAS ξεκινήσει στα μέσα του 2025, θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος και μια περίοδος χάριτος για να διευκολυνθούν οι ταξιδιώτες.

Ενώ η ανάπτυξη της ETA γίνεται σταδιακά ανά εθνικότητα, “φαίνεται ότι θα ξεκινήσουμε από την πρώτη ημέρα”, δήλωσε ο Fielding.

Άλλες εκτιμήσεις για την εφαρμογή της ETA

Η ΙΑΤΑ πρότεινε επίσης στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου “να παρέχει στους ταξιδιώτες αποδείξεις για την ETA τους, πέρα από ένα απλό email”.

Παρά τις προηγμένες πληροφορίες για τους επιβάτες (API), “μπορεί να είναι χρήσιμες σε διακοπές λειτουργίας του συστήματος ή σε προγραμματισμένη συντήρηση.

Θα είναι επίσης χρήσιμο για τρίτους ελεγκτές, όπως άλλοι συνοριακοί πράκτορες τρίτων χωρών.

Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποδεικτικό ETA εκτός από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για αναφορά σε περίπτωση που έχουν αμφιβολίες σχετικά με την παρουσία ή την εγκυρότητά του.

Η ΙΑΤΑ πρότεινε επίσης τη δημιουργία κέντρων υποστήριξης για τους επιβάτες και τους μεταφορείς, ώστε να αντιμετωπίζονται γρήγορα τα ζητήματα που ενδέχεται να προκύψουν με το σύστημα ETA.