Η εφαρμογή EES που αποσκοπεί στη μείωση των μεγάλων ουρών στα σύνορα δεν θα είναι έτοιμη εγκαίρως

| 23 Απριλίου, 2024
Η εφαρμογή EES που αποσκοπεί στη μείωση των μεγάλων ουρών στα σύνορα δεν θα είναι έτοιμη εγκαίρως

Ο επικεφαλής της Eurostar προετοιμάζεται για το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) χωρίς την εφαρμογή EES.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Eurostar, Gwendoline Cazenave, δήλωσε στο BBC ότι η εφαρμογή Entry/Exit System (EES) δεν θα είναι έτοιμη για την έναρξη λειτουργίας.

Η σιδηροδρομική εταιρεία είχε αρχίσει να εγκαθιστά περισσότερα από 49 περίπτερα στο σταθμό St Pancras στο Λονδίνο για να προετοιμαστεί για την EES.

“Το θέμα είναι να προετοιμάσουμε τη ροή των πελατών στο σταθμό και να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερο προσωπικό, ως [much] χώρο για να περάσουν οι πελάτες τα σύνορα με απρόσκοπτο τρόπο”, δήλωσε ο Cazenave στο BBC.

Η επικεφαλής της Eurostar πρόσθεσε ότι είναι “σίγουρη ότι το [the EU] θα αναπτύξει το [the app] σύντομα”.

Αυτό συμβαίνει αφού η εκπρόσωπος της ΕΕ για τις εσωτερικές υποθέσεις Anita Hipper είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η εφαρμογή EES θα είναι έτοιμη “από την έναρξη λειτουργίας της EES“.

Πώς λειτουργεί το σύστημα εισόδου/εξόδου χωρίς την εφαρμογή EES

Το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου των συνόρων της ΕΕ, το Σύστημα Εισόδου/Εξόδου (ΣΕΕ), αντικατέστησε τη σφράγιση των διαβατηρίων στα σύνορα.

Αντ’ αυτού, το EES θα καταγράφει την είσοδο και την έξοδο των ταξιδιωτών χρησιμοποιώντας βιομετρικά δεδομένα, όπως δακτυλικά αποτυπώματα και σαρώσεις προσώπου.

Οι νόμοι της ΕΕ απαιτούν από τους ταξιδιώτες να καταχωρίζουν τα δεδομένα προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων ενώπιον ενός συνοριοφύλακα την πρώτη φορά που εισέρχονται στον χώρο Σένγκεν.

Οι επισκέπτες της ΕΕ μπορούν εύκολα να επαληθεύουν την είσοδο και την έξοδό τους σε μελλοντικές επισκέψεις χρησιμοποιώντας σαρώσεις προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Το EES αποθηκεύει τα βιομετρικά δεδομένα των ταξιδιωτών για τρία χρόνια ή μέχρι να λήξει το διαβατήριό τους, όποιο από τα δύο συμβεί πρώτα. Ανανεώνει το χρόνο αποθήκευσης δεδομένων σε κάθε επίσκεψη.

Ωστόσο, εάν οι ταξιδιώτες επισκεφθούν εκ νέου τη ζώνη Σένγκεν μετά τη λήξη της ισχύος των δεδομένων τους, πρέπει να καταχωρίσουν εκ νέου τα βιομετρικά τους δεδομένα ενώπιον ενός συνοριακού υπαλλήλου.

Η EES θα επηρεάσει όλους τους ταξιδιώτες εκτός ΕΕ, τόσο τους επισκέπτες χωρίς βίζα όσο και τους κατόχους βίζας Σένγκεν βραχείας διαμονής, συμπεριλαμβανομένων των Βρετανών πολιτών.

Σύμφωνα με νέα έρευνα της ΕΕΑ, σχεδόν το ένα τέταρτο από 2.000 πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσαν ότι μπορεί να “αναβάλουν” το ταξίδι τους στο μπλοκ της ΕΕ λόγω της ΕΕΑ”.

Περίπου οι μισοί δήλωσαν ότι δεν τους αρέσει η ιδέα ότι τα βιομετρικά τους δεδομένα συλλαμβάνονται ή αποθηκεύονται στο σύστημα EES.

Προειδοποίηση για μεγάλες καθυστερήσεις στα σύνορα Ηνωμένου Βασιλείου-ΕΕ

Η έρευνα της EES έδειξε επίσης ότι το 38% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η πιθανότητα μακροχρόνιων καθυστερήσεων θα τους έκανε να επανεξετάσουν το ενδεχόμενο να επισκεφθούν τη ζώνη Σένγκεν.

Αρκετοί αξιωματούχοι ταξιδιωτικών και μεταφορικών υπηρεσιών έχουν προειδοποιήσει για πιθανές καθυστερήσεις στα σύνορα όταν ξεκινήσει η εφαρμογή της EES.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι ταξιδιώτες χρειάζονται χρόνο για να ολοκληρώσουν την αρχική εγγραφή τους στην ΕΥΕ ενώπιον του συνοριακού υπαλλήλου.

Οι καθυστερήσεις αναμένεται να είναι χειρότερες στα σύνορα με παράλληλους ελέγχους, όπως το λιμάνι του Ντόβερ, το Eurostar και οι τερματικοί σταθμοί του Eurotunnel.

Οι αντίθετοι έλεγχοι σημαίνουν ότι η γαλλική συνοριακή αστυνομία διενεργεί ελέγχους μετανάστευσης κατά την αναχώρηση των ατόμων από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το λιμάνι του Ντόβερ και οι τοπικοί αξιωματούχοι είχαν προειδοποιήσει για 14ωρες καθυστερήσεις στα σύνορα λόγω των μεγάλων ουρών. Οι επιβάτες πρέπει πρώτα να εξέλθουν από τα οχήματά τους για να καταχωρίσουν τα βιομετρικά τους στοιχεία για το EES.

Οι μεγάλες ουρές στα σύνορα θα επηρεάσουν επίσης τις κοντινές περιοχές, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση και οικονομικές διαταραχές.

Από την άλλη πλευρά, το High Speed 1 (HS1) είχε αναφέρει τον πιθανό περιορισμό του αριθμού των επιβατών για την αποφυγή μεγάλων ουρών.

Η εφαρμογή EES θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει τις μεγάλες ουρές

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες HS1 και Eurostar πρότειναν ότι η βιομετρική καταγραφή εκ των προτέρων και μακριά από τα σύνορα θα διευκόλυνε τα πράγματα.

Η εφαρμογή EES που αναπτύσσει η ΕΕ αποσκοπεί στη μείωση των χρόνων αναμονής για τους ταξιδιώτες που καταγράφουν βιομετρικά στοιχεία στα σύνορα.

Ο επικεφαλής της Eurostar Cazenave είναι πεπεισμένος ότι η εφαρμογή EES θα κάνει τα πράγματα πιο ομαλά.

Ωστόσο, η UAF δήλωσε ότι τα αεροδρόμια στη Σουηδία όπου πραγματοποιήθηκαν δοκιμές της εφαρμογής EES “δεν ενθουσιάστηκαν”.

Ο Nicolas Paulissen, γενικός αντιπρόσωπος της UAF, εξέφρασε την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι “δεν θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στους χρόνους αναμονής”.

Είπε ότι η εφαρμογή EES “δεν είναι μια θαυματουργή λύση”, καθώς δεν λαμβάνει φωτογραφίες ή δεν καταγράφει δακτυλικά αποτυπώματα.

Επιπλέον, η απόφαση κάθε κράτους μέλους της ΕΕ να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή EES θα είναι προαιρετική.

“Δεν υπάρχει “καμία νομική υποχρέωση να το χρησιμοποιήσουμε”, δήλωσε η Anitta Hipper.

Εκκλήσεις για αναβολή της εφαρμογής της ΕΣΑ

Ο διευθυντής των πορθμειακών επιχειρήσεων της P&O είχε ζητήσει από την ΕΕ να αναβάλει την EES μέχρι να είναι έτοιμη η εφαρμογή EES.

Παρόλα αυτά, η Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων (UAF) δήλωσε ότι η ΕΕ είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει την ΕΕΣ από τον Νοέμβριο του 2024, ακόμη και χωρίς την εφαρμογή.

Η ένωση των γαλλικών αεροδρομίων αποκάλυψε προηγουμένως ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με την ΕΕ για την αναβολή της έναρξης λειτουργίας της EES μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Η Γαλλία θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024 από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου και από τις 28 Αυγούστου έως τις 8 Σεπτεμβρίου, αντίστοιχα.

Λόγω της αναμενόμενης κίνησης από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν θα μπορούσαν να γίνουν κατασκευαστικές εργασίες στα αεροδρόμια του Παρισιού κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Ως αποτέλεσμα, τα αεροδρόμια του Παρισιού ενδέχεται να μην είναι σε θέση να εγκαταστήσουν επαρκή περίπτερα EES για την αποτελεσματική συλλογή βιομετρικών δεδομένων.

Ο Thomas Juin, πρόεδρος της UAF, δήλωσε: “Υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν πραγματικά μεγάλες ουρές”.

Τόνισε επίσης ότι χωρίς περισσότερους αστυνομικούς πόρους, ο κίνδυνος χάους στα σύνορα θα αυξηθεί.