Το Υπουργείο Εσωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK) εισήγαγε βασικές ενημερώσεις στους κανόνες του για τις άδειες χορηγίας, οι οποίες θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν εργαζόμενους από το εξωτερικό.
Οι αλλαγές αποσκοπούν στη βελτίωση της συμμόρφωσης, στην προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και στον εξορθολογισμό της διαδικασίας χορηγίας.
Η κατανόηση αυτών των επικαιροποιήσεων είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση ή διαχειρίζονται άδεια χορηγού.
Επιπλέον, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει εξορθολογήσει τις υπηρεσίες προτεραιότητας αδειών χορηγών.
Αυτό αποσκοπεί στο να καταστήσει την επεξεργασία των αιτήσεων για άδεια χορηγίας και τις διοικητικές αλλαγές ταχύτερες και αποτελεσματικότερες για τις επιχειρήσεις.
3 βασικές ενημερώσεις στους κανόνες για την άδεια χορηγίας του Ηνωμένου Βασιλείου
Οι αλλαγές του 2025 επικεντρώνονται στη σαφήνεια, τη δικαιοσύνη και την αυστηρότερη συμμόρφωση των κατόχων αδειών χορηγίας.
Περιορισμός των χορηγιών σε ρόλους που σχετίζονται με τις επιχειρήσεις
Μια προηγούμενη ενημέρωση ανέφερε ότι τα φυσικά πρόσωπα δεν είναι επιλέξιμα για ανάδοχοι, εκτός εάν είναι ατομικές επιχειρήσεις που σκοπεύουν να αναθέσουν σε κάποιον να εργαστεί στην επιχείρησή τους.
Σημαντική διευκρίνιση στην επικαιροποίηση των οδηγιών σχετικά με τους εργαζόμενους και τους προσωρινά απασχολούμενους Χορηγός άδειας ανάδοχου.
Από φέτος, οι άδειες ανάδοχου δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιούνται για προσωπικούς ρόλους που δεν σχετίζονται με επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιώτες ή τα νοικοκυριά δεν μπορούν να χορηγούν εργαζόμενους για ιδιωτικές εργασίες, όπως οικιακούς βοηθούς ή άλλες εργασίες που δεν σχετίζονται με την επιχείρηση.
Οι επικαιροποιημένες οδηγίες αναφέρουν ότι “οι αιτήσεις για χορηγίες προσωπικής ικανότητας θα απορρίπτονται, καθώς δεν εμπίπτουν στο προβλεπόμενο πεδίο εφαρμογής του συστήματος”.
Αυτό διασφαλίζει ότι οι άδειες χορηγών προορίζονται για πραγματικές επιχειρηματικές ανάγκες, ενισχύοντας την ακεραιότητα του μεταναστευτικού συστήματος.
Τα άτομα με άδεια χορηγού δεν πρέπει να τη χρησιμοποιούν για προσωπική χορηγία, διαφορετικά κινδυνεύουν με ανάκληση της άδειάς τους.
Η μόνη εξαίρεση για την προσωπική χορηγία είναι οι ιδιωτικοί υπάλληλοι σε διπλωματικά νοικοκυριά.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, μια διπλωματική αποστολή, προξενική αρχή ή αναγνωρισμένος διεθνής οργανισμός πρέπει να υποβάλει αίτηση για άδεια χορηγίας μέσω τηςοδού της διεθνούς συμφωνίας.
Απαγόρευση μετακύλισης του κόστους στους εργαζομένους
Οι εργοδότες απαγορεύεται πλέον να χρεώνουν τους χορηγούμενους εργαζομένους για το κόστος απόκτησης άδειας χορηγίας ή έκδοσης πιστοποιητικών χορηγίας (CoS).
Από το 2025, οι εργοδότες πρέπει πλέον να καλύπτουν όλα τα έξοδα για τη χορηγία εργαζομένων από το εξωτερικό.
Η Seema Malhotra, υπουργός Μετανάστευσης και Ιθαγένειας του Ηνωμένου Βασιλείου, ανακοίνωσε την αλλαγή αυτή σε δήλωσή της τον Νοέμβριο του 2024.
“Αυτό θα δώσει τέλος στην απαράδεκτη πρακτική της ανάκτησης των δαπανών αυτών από τους εργαζομένους, η οποία έχει οδηγήσει στην εκμετάλλευση και την άδικη μεταχείριση του προσωπικού”, τόνισε.
Η επικαιροποίηση αντιμετωπίζει τις ανησυχίες ότι οι εργαζόμενοι μένουν χρεωμένοι στους εργοδότες τους λόγω των μισθολογικών κρατήσεων για τις δαπάνες αυτές.
Η κατάργηση της συμμετοχής στο κόστος θα συμβάλει στην προστασία των εργαζομένων από την οικονομική ζημία και θα εξασφαλίσει δικαιότερη μεταχείριση.
Το Υπουργείο Εσωτερικών θα εφαρμόσει αυτόν τον νέο κανόνα πρώτα στη διαδρομή του ειδικευμένου εργάτη, ενώ σχεδιάζει να τον επεκτείνει και σε άλλες διαδρομές επιχορηγούμενης απασχόλησης.
Αλλαγές στις απαιτήσεις για το βασικό προσωπικό
Οι επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να ορίσουν “Βασικό προσωπικό” για τη διαχείριση της άδειάς τους όταν υποβάλλουν αίτηση για άδεια χορηγού.
Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στο να διασφαλίσουν ότι το Βασικό Προσωπικό είναι επιλέξιμο και ικανό να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις ευθύνες χορηγίας.
Το Βασικό Προσωπικό πρέπει να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια για να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους κανόνες του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως:
Περιορισμοί επιλεξιμότητας
Το βασικό προσωπικό δεν μπορεί να είναι άτομα στα οποία απαγορεύεται να είναι διευθυντές της εταιρείας (π.χ. λόγω πτώχευσης), εκτός εάν το δικαστήριο χορηγήσει άδεια και ο ρόλος τους είναι σύμφωνος με την εν λόγω άδεια.
Απαιτήσεις για χρήστες επιπέδου 1
Ο χρήστης επιπέδου 1 είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των καθημερινών εργασιών της άδειας ανάδοχου χρησιμοποιώντας το σύστημα διαχείρισης χορηγιών (SMS) του Υπουργείου Εσωτερικών.
Οι νέοι ανάδοχοι πρέπει να ορίσουν τουλάχιστον έναν χρήστη επιπέδου 1, ο οποίος είναι υπάλληλος, εταίρος ή διευθυντής του οργανισμού ανάδοχου και ο οποίος διαμένει νόμιμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Περιορισμοί για τους χρήστες επιπέδου 2
Οι εγκεκριμένοι από την κυβέρνηση χορηγοί ανταλλαγής δεν μπορούν πλέον να διορίζουν χρήστες επιπέδου 2 από εργοδότες υποδοχής. Αυτοί οι χρήστες δεν θα έχουν πρόσβαση στο ενημερωμένο σύστημα χορηγιών.
2 βελτιώσεις στις υπηρεσίες προτεραιότητας αδειών χορηγίας
Παράλληλα με τις αλλαγές στους κανόνες για την άδεια ανάδοχου, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει επίσης βελτιώσει τις υπηρεσίες προτεραιότητας πριν από τη χορήγηση άδειας ανάδοχου.
Οι υπηρεσίες αυτές αποσκοπούν στην ταχύτερη διεκπεραίωση των αδειών και στις διοικητικές ενημερώσεις για τις αιτήσεις αδειών χορηγών.
Τέρμα τα ημερήσια ανώτατα όρια για τις αιτήσεις ταχείας εξέτασης
Η υπηρεσία προτεραιότητας πριν από την έκδοση άδειας προσφέρει ταχεία λήψη αποφάσεων για τις επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση για άδεια χορηγού. Δεν περιορίζεται πλέον σε 30 αιτήσεις ανά ημέρα.
Οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να υποβάλλουν αιτήσεις ταχείας εξυπηρέτησης χωρίς να ανταγωνίζονται για περιορισμένο αριθμό θέσεων.
Η υπηρεσία αυτή, η οποία κοστίζει 500 λίρες επιπλέον των συνήθων τελών, εγγυάται πλέον την έκδοση απόφασης εντός 10 εργάσιμων ημερών αντί των συνήθων οκτώ εβδομάδων.
Διευρυμένες ώρες για αιτήματα αλλαγής
Η υπηρεσία προτεραιότητας για τις αιτήσεις μεταβολής της κατάστασης έχει επεκτείνει τις ώρες λειτουργίας της σε 7:00 π.μ. έως 5:00 μ.μ., από Δευτέρα έως Παρασκευή.
Η υπηρεσία αυτή περιλαμβάνει την επεξεργασία αιτημάτων για την επικαιροποίηση διευθύνσεων επιχειρήσεων ή την προσθήκη νέων τοποθεσιών.
Προηγουμένως, οι αιτήσεις αυτές μπορούσαν να διαρκέσουν έως και 18 εβδομάδες σύμφωνα με την τυπική διαδικασία.
Η υπηρεσία προτεραιότητας επεξεργάζεται πλέον τις αλλαγές εντός πέντε εργάσιμων ημερών, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν ταχύτερα στις λειτουργικές αλλαγές.
Γιατί αυτές οι ενημερώσεις αδειών χορηγίας έχουν σημασία
Οι επικαιροποιήσεις αντικατοπτρίζουν τη δέσμευση του Ηνωμένου Βασιλείου να δημιουργήσει ένα σύστημα μετανάστευσης που θα είναι δίκαιο, αποτελεσματικό και θα υποστηρίζει τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
Στόχος τους είναι να εξισορροπήσουν τους στόχους της κυβέρνησης για την προσέλκυση διεθνών ταλέντων με ταυτόχρονη προστασία των εργαζομένων και διατήρηση της ακεραιότητας του συστήματος.
Για τους εργοδότες, οι αλλαγές υπογραμμίζουν τη σημασία της συμμόρφωσης.
Η μη συμμόρφωση επισύρει πλέον αυστηρότερες κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένων παρατεταμένων σχεδίων δράσης και του κινδύνου ανάκλησης της άδειας.
Αυτά τα σχέδια δράσης, τα οποία προηγουμένως διαρκούσαν τρεις μήνες, μπορούν τώρα να επεκταθούν έως και ένα έτος.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι επιχειρήσεις ενδέχεται να αντιμετωπίσουν περιορισμούς στην πρόσληψη νέων εργαζομένων από το εξωτερικό.
Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα επιτρέπει πλέον στο Υπουργείο Εσωτερικών να παρακολουθεί τους εργοδότες πιο διεξοδικά.
Η μη συμμόρφωση με το σχέδιο δράσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε ανάκληση της άδειας ανάδοχου, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει σοβαρά τις δραστηριότητες μιας επιχείρησης.
Παράλληλα, ο εξορθολογισμός των υπηρεσιών προτεραιότητας προσέφερε στις επιχειρήσεις μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτερη λήψη αποφάσεων.
Παραμένοντας ενήμερες και συμμορφούμενες, οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από το μεταναστευτικό σύστημα του Ηνωμένου Βασιλείου, συμβάλλοντας παράλληλα στη δικαιοσύνη και την αποτελεσματικότητά του.