Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) προβαίνει σε σημαντικές αλλαγές στις υπηρεσίες υποβολής αιτήσεων θεώρησης, οι οποίες θα επηρεάσουν τους αιτούντες σε όλο τον κόσμο.
Από τον Οκτώβριο του 2024, το Υπουργείο Εσωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου θα μεταβεί σε έναν νέο εμπορικό εταίρο που θα είναι υπεύθυνος για τη διεκπεραίωση των αιτήσεων θεώρησης.
Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν τους αιτούντες στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε περισσότερες από 140 χώρες και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τις αρχές του 2025.
Οι αιτούντες θεώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα επωφεληθούν από ταχύτερες και ασφαλέστερες διαδικασίες μόλις ολοκληρωθεί η μετάβαση.
Ωστόσο, το Υπουργείο Εσωτερικών διαβεβαιώνει ότι δεν θα επηρεαστούν οι χρόνοι διεκπεραίωσης και οι αποφάσεις για τις θεωρήσεις.
Ακολουθούν όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με το ποιοι ταξιδιώτες επηρεάζονται και πώς θα τους επηρεάσουν αυτές οι αλλαγές.
Αλλαγή των παρόχων υπηρεσιών για τις αιτήσεις θεώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου
Το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε προηγουμένως ότι η VFS Global, πάροχος υπηρεσιών υποβολής αιτήσεων θεώρησης, θα αντικαταστήσει την TLScontact το 2024.
Η VFS Global χειρίζεται τις υπηρεσίες θεωρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου για πάνω από 20 χρόνια και θα επεκτείνει τις υπηρεσίες της για να καλύψει 142 χώρες στο πλαίσιο της νέας σύμβασης.
Η μετάβαση θα επηρεάσει τους αιτούντες θεώρηση εισόδου του Ηνωμένου Βασιλείου σε ορισμένες περιοχές της Αφρικής, της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας.
Η μετάβαση θα αρχίσει τον Οκτώβριο του 2024 και θα διαρκέσει έως τον Φεβρουάριο του 2025.
Από τις 3 Οκτωβρίου 2024, η VFS Global διαχειρίζεται το κέντρο αιτήσεων θεώρησης στο Βέλγιο.
Από τις 22 Οκτωβρίου 2024, η VFS Global θα αναλάβει επίσης κέντρα σε διάφορες αφρικανικές χώρες, μεταξύ των οποίων:
- Αλγερία
- Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό
- Γκαμπόν
- Γκάμπια
- Γκάνα
- Ακτή Ελεφαντοστού
- Κένυα
- Μαδαγασκάρη
- Μαυρίκιος
- Μαρόκο
- Σεϋχέλλες
- Νότια Αφρική
- Τυνησία
Στη συνέχεια, από τις 5 Νοεμβρίου 2024, η VFS Global θα ξεκινήσει τη λειτουργία της σε πρόσθετες τοποθεσίες, όπως:
- Κύπρος (Βόρεια)
- Γαλλία
- Ιράκ
- Ισραήλ
- Ιορδανία
- Καζακστάν
- Κιργιζία
- Λίβανος
- Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη
- Τατζικιστάν
- Τουρκία
- Ουκρανία
- Ουζμπεκιστάν
Καθώς προχωρά η μετάβαση, σύντομα θα προστεθούν και άλλες χώρες στον κατάλογο.
Εντός του Ηνωμένου Βασιλείου, η αλλαγή περιλαμβάνει την αντικατάσταση της Sopra Steria με την TLScontact για εφαρμογές εντός της χώρας από τα μέσα Οκτωβρίου 2024.
Τι να περιμένετε από τον νέο πάροχο υπηρεσιών θεώρησης
Οι αιτούντες βίζα στις επηρεαζόμενες περιοχές θα πρέπει να γνωρίζουν τις ακόλουθες κρίσιμες ενημερώσεις:
Μετάβαση των παρόχων υπηρεσιών
Η αλλαγή αυτή θα ισχύει τόσο για τις νέες αιτήσεις όσο και για εκείνες που βρίσκονται ήδη στο σύστημα.
Όσοι έχουν επηρεαστεί από τις εφαρμογές τους θα λάβουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την TLScontact και την VFS Global.
Οι αιτήσεις που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη κατά τη διάρκεια της μετάβασης θα μεταφερθούν με ασφάλεια στην VFS Global.
Όσοι έχουν ήδη κλείσει ραντεβού με την TLScontact θα πρέπει να παρευρεθούν στο ραντεβού ως συνήθως.
Περισσότερα κέντρα αιτήσεων
Η VFS Global θα ανοίξει 240 νέα Κέντρα Αίτησης Θεώρησης και Ιθαγένειας (VCAS) στις περιοχές που καλύπτει για ευκολότερη πρόσβαση στις υπηρεσίες.
Τα κέντρα αυτά θα εισάγουν προηγμένες τεχνολογίες για μια πιο αποτελεσματική εμπειρία, συμπεριλαμβανομένων βελτιωμένων εργαλείων ηλεκτρονικής παρακολούθησης.
Βελτιωμένη ασφάλεια
Η εισαγωγή νέας τεχνολογίας θα ενισχύσει και θα βελτιώσει την ασφάλεια της επεξεργασίας των θεωρήσεων.
Αυτό θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τους ελέγχους ταυτότητας, διασφαλίζοντας τη διατήρηση της ακεραιότητας του συστήματος.
Πρόσθετες υπηρεσίες σε ορισμένες περιοχές
Σε ορισμένες περιοχές, η VFS Global προσφέρει πρόσθετα σημεία εξυπηρέτησης σε ξενοδοχεία και θέρετρα συνεργατών.
Ωστόσο, αυτό περιορίζεται επί του παρόντος σε χώρες όπως η Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και οι Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ).
Πώς να πλοηγηθείτε στη μετάβαση στον πάροχο υπηρεσιών θεώρησης
Για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις κατά τη μετάβαση από έναν πάροχο υπηρεσιών έκδοσης θεώρησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι αιτούντες θα πρέπει να λάβουν τα ακόλουθα μέτρα:
Ελέγχετε τακτικά το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο.
Να είστε σε επιφυλακή για σημαντικές ειδοποιήσεις τόσο από την TLScontact όσο και από την VFS Global.
Αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα καθοδηγήσουν τους αιτούντες σχετικά με τον τρόπο συνέχισης της αίτησής τους, ιδίως εάν αυτή εκτείνεται στη μεταβατική περίοδο.
Οι νέες υπηρεσίες υποβολής αιτήσεων θεώρησης ενδέχεται να απαιτήσουν από τους αιτούντες να προβούν σε ενέργειες για τη συνέχιση της αίτησής τους.
Ελέγξτε τόσο τους φακέλους εισερχομένων όσο και τους φακέλους ανεπιθύμητης αλληλογραφίας και επιβεβαιώστε ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προέρχονται από τους επίσημους τομείς “@tlscontact.com” ή “@vfsglobal.com”.
Κλείστε εγκαίρως ραντεβού για τη θεώρηση
Εάν είναι δυνατόν, προγραμματίστε ραντεβού για τη θεώρηση πριν από την έναρξη της μετάβασης στην περιοχή σας. Αυτό θα μειώσει τις πιθανότητες να αντιμετωπίσετε καθυστερήσεις.
Παρακολουθήστε την αίτησή σας
Μετά τη μετάβαση, θα πρέπει να παρακολουθείτε την αίτησή σας για θεώρηση μέσω του συστήματος της VFS Global, καθώς τα εργαλεία της TLScontact δεν θα είναι πλέον διαθέσιμα.
Παρακολουθήστε για νέα τέλη
Η πραγματοποίηση αλλαγών στην αίτησή σας για θεώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου μετά τη μετάβαση ενδέχεται να επιβαρυνθείτε με πρόσθετα τέλη, συμπεριλαμβανομένου του τέλους Mandatory User Pay (MUP).
Ενημερωθείτε για τυχόν πρόσθετα έξοδα που μπορεί να προκύψουν.
Ομαλότερη διαδικασία αίτησης θεώρησης για το Ηνωμένο Βασίλειο
Οι αλλαγές στις υπηρεσίες υποβολής αιτήσεων θεώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου αποσκοπούν στη βελτίωση της εμπειρίας των αιτούντων παγκοσμίως.
Αυτό περιλαμβάνει πιο προσιτά κέντρα εξυπηρέτησης και προηγμένη τεχνολογία.
Αν και η μετάβαση μπορεί να προκαλέσει προσωρινές διαταραχές, ο μακροπρόθεσμος στόχος προσφέρει ταχύτερη, ασφαλέστερη και φιλικότερη προς το χρήστη επεξεργασία των θεωρήσεων.
Συνιστάται στους αιτούντες βίζα να ενημερώνονται και να ακολουθούν τις οδηγίες και των δύο παρόχων υπηρεσιών.
Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην ομαλή μετάβαση και στην αποφυγή περιττών καθυστερήσεων.