Η Ένωση Βρετανικών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ABTA) εξέδωσε επείγουσα προειδοποίηση για τους ταξιδιώτες που πετούν από και προς τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ).
Λόγω της “έλλειψης συνοχής σε όλα τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου”, η ABTA δήλωσε ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να ακολουθούν τους ισχύοντες κανόνες για τις χειραποσκευές.
Αυτό σημαίνει ότι τα υγρά στις χειραποσκευές θα πρέπει να αποθηκεύονται σε δοχεία όχι μεγαλύτερα από 100 χιλιοστόλιτρα (ml).
Ο Luke Petherbridge, Διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της ABTA, δήλωσε ότι με αυτόν τον τρόπο οι ταξιδιώτες θα είναι “έτοιμοι να συμμορφωθούν σε οποιοδήποτε σενάριο”.
Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά στην αποφυγή τυχόν περιττών καθυστερήσεων μέσω του συστήματος ασφαλείας και άλλων δυσκολιών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Η ABTA συνέστησε επίσης στους ταξιδιώτες να ενημερωθούν εκ των προτέρων από τα βρετανικά αεροδρόμια από και προς τα οποία θα ταξιδέψουν.
Νέοι σαρωτές αεροδρομίου για μια πιο ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία
Η συμβουλή της ABTA έρχεται μετά την παράταση της προθεσμίας που έδωσε η βρετανική κυβέρνηση σε ορισμένα αεροδρόμια για την εγκατάσταση σαρωτών αεροδρομίων νέας γενιάς.
Οι νέοι σαρωτές αεροδρομίων είναι εξοπλισμένοι με τεχνολογία αξονικής τομογραφίας ακτίνων Χ, η οποία παράγει τρισδιάστατες εικόνες. Τέτοιοι σαρωτές χρησιμοποιούνται ήδη από ορισμένα μεγάλα αεροδρόμια παγκοσμίως.
Οι τρισδιάστατοι σαρωτές θα επέτρεπαν στους ταξιδιώτες να μεταφέρουν στις χειραποσκευές τους υγρά μεγαλύτερα των 100 ml.
Θα επέτρεπαν επίσης στους ταξιδιώτες να διατηρούν τις ηλεκτρονικές τους συσκευές μέσα στις αποσκευές τους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ασφαλείας.
Ποια; Ο ταξιδιωτικός συντάκτης Rory Boland δήλωσε στην εφημερίδα The Independent ότι είναι “πολύ απογοητευτικό” το γεγονός ότι ορισμένα αεροδρόμια θα χάσουν την προθεσμία για την εγκατάσταση των νέων σαρωτών αεροδρομίων.
Πρόσθεσε ότι “οι σαρωτές είχαν τη δυνατότητα να μειώσουν δραστικά τις ουρές ασφαλείας εγκαίρως για την περίοδο αιχμής των καλοκαιρινών ταξιδιών”.
Καθυστερήσεις στην εγκατάσταση σαρωτών αεροδρομίων τελευταίας τεχνολογίας
Η αρχική προθεσμία της βρετανικής κυβέρνησης για την εγκατάσταση των νέων σαρωτών στα αεροδρόμια ήταν η 1η Ιουνίου 2024.
Ωστόσο, πολλά αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως το Χίθροου, το Γκάτγουικ του Λονδίνου και το Μάντσεστερ, δήλωσαν ότι δεν θα είναι πλήρως έτοιμα μέχρι τότε.
Η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Sally Gethin δήλωσε ότι οι καθυστερήσεις μπορεί να οφείλονται στο υψηλό κόστος της τεχνολογίας και στο βάρος των σαρωτών.
Η ίδια δήλωσε στο BBC News ότι, εκτός από το κόστος, “μερικές φορές τα δάπεδα στον πραγματικό τερματικό σταθμό πρέπει να ενισχυθούν”.
Οι αεροσταθμοί T2, T3 και T5 του Heathrow διαθέτουν ήδη ορισμένους νέους σαρωτές. Ο τερματικός σταθμός Τ4 αναμένεται να έχει κάποια από αυτά μέχρι το καλοκαίρι.
Εκπρόσωπος του Gatwick του Λονδίνου δήλωσε ότι θα έχουν “σημειώσει σημαντική πρόοδο” στην εγκατάσταση των νέων σαρωτών μέχρι τον Ιούνιο του 2024.
Μετά το τέλος της πολυάσχολης καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου, το αεροδρόμιο σχεδιάζει να ολοκληρώσει την εγκατάσταση μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Η Manchester Airports Group (MAG), η οποία διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Manchester, Stansted και East Midlands, μοιράστηκε την ίδια εκτίμηση ολοκλήρωσης.
Εκπρόσωπος της MAG το περιέγραψε ως ένα πολύπλοκο έργο που απαιτεί “επέκταση των τερματικών εγκαταστάσεων με ταυτόχρονη διατήρηση της λειτουργίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής”.
Η νέα προθεσμία παρατάθηκε 12 μήνες αργότερα, έως τον Ιούνιο του 2025.
Περισσότεροι έλεγχοι για τους Βρετανούς πολίτες που πηγαίνουν σε ταξιδιωτικές διακοπές
Οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου που εξακολουθούν να κατέχουν τα παλιά κόκκινα διαβατήρια καλούνται επίσης να ελέγξουν την εγκυρότητά τους πριν κλείσουν οποιοδήποτε ταξίδι διακοπών.
Από τότε που το Ηνωμένο Βασίλειο αποχώρησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), τα μπλε βρετανικά διαβατήρια αντικατέστησαν τα παλαιότερα κόκκινα.
Τα παλιά κόκκινα διαβατήρια του Ηνωμένου Βασιλείου μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέχρι να λήξουν. Ωστόσο, ενδέχεται να μην ισχύουν πλέον ανάλογα με τον ταξιδιωτικό προορισμό του κατόχου.
Οι Βρετανοί πολίτες που ταξιδεύουν σε κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να πληρούν δύο προϋποθέσεις για να τους επιτραπεί η είσοδος στη ζώνη Σένγκεν.
Πρώτον, θα πρέπει να έχουν διαβατήρια που δεν θα είναι άνω των δέκα ετών κατά την αποχώρησή τους από το μπλοκ της ΕΕ.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι οι χώρες της ζώνης Σένγκεν χρησιμοποιούν την ημερομηνία έκδοσης του διαβατηρίου ως “σημείο εκκίνησης”. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τους ταξιδιώτες των οποίων τα διαβατήρια ισχύουν πέραν των δέκα ετών.
Δεύτερον, οι υπήκοοι του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να έχουν τρίμηνη ισχύ διαβατηρίου κατά την έξοδο από τον χώρο Σένγκεν.
Ακόμα κι έτσι, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου συνιστά στους Βρετανούς ταξιδιώτες να διατηρούν τα διαβατήριά τους που ισχύουν για ταξίδια στην ΕΕ για τουλάχιστον έξι μήνες πριν από τη λήξη τους.
Με αυτόν τον τρόπο, η εξάμηνη ισχύς του διαβατηρίου τους εξασφαλίζει ότι οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου μπορούν να ταξιδέψουν για ολόκληρη την περίοδο των 90 ημερών και να φύγουν από την Ευρώπη με έγκυρο διαβατήριο.
Μετά το Brexit, οι υπήκοοι του Ηνωμένου Βασιλείου επιτρέπεται να επισκέπτονται τη ζώνη Σένγκεν χωρίς θεώρηση μόνο για 90 ημέρες εντός περιόδου 180 ημερών.
Οι Βρετανοί ταξιδιώτες καλούνται ακόμη να ελέγχουν την εγκυρότητα των διαβατηρίων τους εάν ταξιδεύουν σε προορισμούς εκτός της ΕΕ.
Ορισμένες χώρες απαιτούν τα διαβατήρια να ισχύουν για όλη τη διάρκεια της διαμονής, ενώ άλλες απαιτούν να ισχύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να επιτραπεί η είσοδος.
Επιπλέον, υπενθυμίζεται στους ταξιδιώτες να φροντίζουν για την ταξιδιωτική τους ασφάλιση αμέσως μετά την κράτηση των αεροπορικών τους εισιτηρίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι ταξιδιώτες θα λάβουν αποζημίωση για ακυρώσεις πτήσεων και άλλες διαταραχές.