Περισσότεροι από τους μισούς πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου δεν γνωρίζουν το νέο σύστημα ελέγχου των συνόρων της ΕΕ-Έρευνα της ΕΟΚΕ

| 17 Απριλίου, 2024
Περισσότεροι από τους μισούς πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου δεν γνωρίζουν το νέο σύστημα ελέγχου των συνόρων της ΕΕ-Έρευνα της ΕΟΚΕ

Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι οι περισσότεροι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) εξακολουθούν να μην έχουν ιδέα για το Σύστημα Εισόδου/Εξόδου (ΣΕΕ ).

Το EES είναι το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα συνοριακών ελέγχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Η κυκλοφορία του αναμένεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους.

Αντί να σφραγίζονται τα διαβατήρια στα σύνορα της ΕΕ, η ΕΥΕ θα καταγράφει τις εισόδους και τις εξόδους μέσω βιομετρικών δεδομένων.

Θα επηρεάσει όλους τους ταξιδιώτες εκτός ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων βίζας βραχείας διαμονής και των υπηκόων που απαλλάσσονται από την υποχρέωση θεώρησης, όπως οι Βρετανοί πολίτες.

Σχεδόν τα δύο τρίτα, ή το 63%, των Βρετανών πολιτών εξακολουθούν να μην γνωρίζουν για την EES και για το πώς θα επηρεάσει τα ταξίδια στη ζώνη Σένγκεν.

Αυτό προκύπτει από έρευνα της EES που διεξήγαγε η Co-op Insurance, με τη συμμετοχή 2.000 Βρετανών ενηλίκων.

Σχεδόν το ένα τέταρτο, δηλαδή το 22%, δήλωσε ότι θα “αποθαρρυνθεί” να επισκεφθεί το μπλοκ της ΕΕ λόγω της ΕΣΑ.

Ο Graham Ward-Lush, επικεφαλής του τμήματος ταξιδίων της Co-op Insurance, δήλωσε ότι το άγχος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν είναι κάτι το ανήκουστο.

Συνήθως προέρχεται από “την πλοήγηση στους γρήγορους ρυθμούς που συνεπάγεται η παραμονή σε ένα αεροδρόμιο και η παρακολούθηση των διαφόρων διαδικασιών”.

Η έρευνα της EES έδειξε ότι το 27% θεωρεί τον έλεγχο ασφαλείας του αεροδρομίου το πιο αγχωτικό μέρος ενός ταξιδιού διακοπών.

“Καθώς ξεκινούν αυτές οι νέες αλλαγές στην ασφάλεια των αεροδρομίων, είναι σημαντικό για τους ταξιδιώτες να γνωρίζουν τι να περιμένουν, ώστε να μπορούν να προγραμματίσουν ανάλογα”, δήλωσε ο Ward-Lush, όπως αναφέρει το TTG Media.

Έρευνα της ΕΕΑ για πιθανές χρονοβόρες καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

Σύμφωνα με την έρευνα της EES, το 38% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η πιθανότητα μακροχρόνιων καθυστερήσεων θα τους έκανε να επανεξετάσουν το ενδεχόμενο να επισκεφθούν τη ζώνη Σένγκεν.

Αρκετοί ταξιδιωτικοί και μεταφορικοί υπάλληλοι είχαν προειδοποιήσει την Επιτροπή Ευρωπαϊκού Ελέγχου του Ηνωμένου Βασιλείου για μεγάλες ουρές στα σύνορα Ηνωμένου Βασιλείου-ΕΕ.

Το λιμάνι του Ντόβερ, για παράδειγμα, ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου για πιθανές 14ωρες καθυστερήσεις λόγω της ΕΕΑ.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι επιβάτες πρέπει πρώτα να αποβιβαστούν από τα αυτοκίνητα ή τα πούλμαν τους στις διαβάσεις οχημάτων για να εγγραφούν στην ΕΕΑ.

Η προκύπτουσα κυκλοφοριακή συμφόρηση από την ουρά των οχημάτων θα είχε επίσης σοβαρές επιπτώσεις στις τοπικές επιχειρήσεις.

Η Eurostar ενδέχεται επίσης να χρειαστεί να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών στον σιδηροδρομικό σταθμό St. Pancras του Λονδίνου για να αποφύγει τους μεγάλους χρόνους αναμονής.

Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί δεν διαθέτουν χώρο για την εγκατάσταση επιπλέον περιπτέρων EES για τη διευκόλυνση των νέων αυτοματοποιημένων συνοριακών ελέγχων.

Οι αξιωματούχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών και μεταφορών αναμένουν ότι οι καθυστερήσεις θα είναι χειρότερες στα σύνορα Γαλλίας-Ηνωμένου Βασιλείου λόγω του τεράστιου όγκου επιβατικής κίνησης.

Αναμένουν επίσης μεγάλες ουρές στα σύνορα με “παράλληλους ελέγχους”, όπου οι συνοριακοί έλεγχοι της ΕΕ διεξάγονται από την πλευρά του Ηνωμένου Βασιλείου.

Μια άλλη κύρια αιτία καθυστέρησης είναι η απαίτηση από τους ταξιδιώτες να καταχωρίσουν βιομετρικά δεδομένα ενώπιον ενός συνοριακού υπαλλήλου.

Η ΕΕ αναπτύσσει μια εφαρμογή για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Ωστόσο, πολλοί δεν είναι αισιόδοξοι ότι μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία.

Πώς επηρεάζει η EES της ΕΕ τους Βρετανούς ταξιδιώτες

Σύμφωνα με την πολιτική της ΕΕ, οι ταξιδιώτες πρέπει να καταχωρούν τα δεδομένα προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων στο EES ενώπιον του συνοριοφύλακα την πρώτη φορά που εισέρχονται στη ζώνη Σένγκεν.

Σε μελλοντικές επισκέψεις, μπορούν να χρησιμοποιούν δακτυλικά αποτυπώματα ή σαρώσεις προσώπου για να επιβεβαιώνουν την άδειά τους και να καταγράφουν την είσοδο και την έξοδό τους.

Το EES θα αποθηκεύει τα διαβατήρια και τα βιομετρικά δεδομένα των ταξιδιωτών για τρία χρόνια ή μέχρι τη λήξη της ισχύος των διαβατηρίων τους.

Θα ανανεώνει και θα διατηρεί τα δεδομένα τους για άλλα τρία χρόνια κάθε φορά που επισκέπτονται τη ζώνη Σένγκεν.

Εάν επισκεφθούν την ΕΕ μετά από τρία χρόνια, όταν λήξουν τα δεδομένα τους, πρέπει να εγγραφούν εκ νέου ενώπιον συνοριοφύλακα.

Περίπου οι μισοί, ήτοι το 46%, των ερωτηθέντων στην έρευνα της EES δήλωσαν ότι δεν τους αρέσει η ιδέα της καταγραφής ή αποθήκευσης των βιομετρικών τους δεδομένων στο σύστημα.

Προετοιμαστείτε για περισσότερες ταξιδιωτικές απαιτήσεις μετά το Brexit

Οι Βρετανοί πολίτες θεωρούνται υπήκοοι τρίτων χωρών ή υπήκοοι τρίτων χωρών μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ.

Οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου δεν χρειάζονται βίζα για να επισκεφθούν τη ζώνη Σένγκεν για σύντομα ταξίδια. Ωστόσο, πρέπει να συμμορφώνονται με τις ταξιδιωτικές πολιτικές για υπηκόους τρίτων χωρών.

Αυτό περιλαμβάνει την εγγραφή στο EES και, από τα μέσα του 2025, την απόκτηση ETIAS πριν από το ταξίδι στη ζώνη Σένγκεν.

Το ETIAS, ή το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειών Ταξιδίου, είναι το αντίστοιχο της ΕΕ με τη νέα ηλεκτρονική ταξιδιωτική άδεια του Ηνωμένου Βασιλείου (ETA).

Και οι δύο είναι ψηφιακές ταξιδιωτικές άδειες που επιτρέπουν στα άτομα που πληρούν τις προϋποθέσεις να επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο ή τη ζώνη Σένγκεν χωρίς θεώρηση.