Ο Διευθυντής Επιχειρήσεων Ferries λέει ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναβάλει εκ νέου την εφαρμογή της EES

| 15 Μαρτίου, 2024
Ο Διευθυντής Επιχειρήσεων Ferries λέει ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναβάλει εκ νέου την εφαρμογή της EES

Αξιωματούχος ακτοπλοϊκής εταιρείας πρότεινε την καθυστέρηση της εφαρμογής του νέου συστήματος εισόδου/εξόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Ο Jack Steer, διευθυντής λιμενικών δραστηριοτήτων της P&O Ferries, δήλωσε ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναβάλει εκ νέου την ανάπτυξη της EES για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου (UK), ανέφερε το BBC.

Μιλώντας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του Βρετανικού Κοινοβουλίου στις 6 Μαρτίου, ο Steer δήλωσε: “Πιστεύω πραγματικά ότι ο Οκτώβριος του 2024 είναι πολύ νωρίς”.

Η EES προτάθηκε για πρώτη φορά το 2008 και αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2021. Η ΕΕ θα εφαρμόσει το πολύ καθυστερημένο σύστημα EES τον Οκτώβριο του 2024.

Με τα νέα αυτοματοποιημένα συνοριακά συστήματα της ΕΕ, οι ταξιδιώτες εκτός ΕΕ πρέπει να καταχωρίζουν δακτυλικά αποτυπώματα, σαρώσεις προσώπου και στοιχεία διαβατηρίου στα σύνορα.

Οι ταξιδιώτες πρέπει να το κάνουν αυτό μπροστά σε υπάλληλο συνοριακού ελέγχου την πρώτη φορά που εισέρχονται στη ζώνη Σένγκεν της ΕΕ.

“Όλοι πρέπει να συζητήσουμε για το αν ο Οκτώβριος είναι πραγματικά ο κατάλληλος χρόνος για να ξεκινήσουμε τη λειτουργία ενός προϊόντος που εξακολουθεί να εξελίσσεται”, επέμεινε ο Steer.

Στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνάντησης, ο διευθυντής των πλοίων τόνισε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης λιμένων και πλοίων, οι κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας και η ευρύτερη κοινότητα χρειάζονται περισσότερο χρόνο.

Ο Steer σχολίασε ότι το EES είναι πιο κατάλληλο για αεροδρόμια παρά για λιμάνια όπου μπορεί να βρέχει ή να φυσάει.

Μια εφαρμογή για την επιτάχυνση της βιομετρικής εγγραφής στο EES

Ο Steer πρότεινε τη χρήση “μιας εφαρμογής ή μιας άλλης τεχνολογικής λύσης για τη διενέργεια των δοκιμών” που πρέπει να περάσουν οι επιβάτες έξω από το λιμάνι.

Με μια εφαρμογή, οι επιβάτες των πλοίων θα μπορούσαν να εγγραφούν “στο δικό τους χρόνο”, παρόμοια με τον τρόπο που οι ταξιδιώτες υποβάλλουν αίτηση για το διαβατήριό τους.

Ο Steer είχε φανταστεί τους ταξιδιώτες στα λιμάνια των πλοίων να περνούν ένα tablet για να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους. Ωστόσο, αυτό θα εξακολουθούσε να είναι σταθερά “στρώμα” χρόνου για τους συνοριακούς υπαλλήλους για έλεγχο.

Ο Jesper Christensen, διευθυντής επιχειρήσεων στη Μάγχη για τη ναυτιλιακή εταιρεία DFDS, προειδοποίησε επίσης ότι ενδέχεται να μην υπάρχουν επαρκείς συνοριοφύλακες κατά τις ώρες αιχμής.

Αν μπορούσε να αναπτυχθεί μια εφαρμογή, “θα θέλαμε οπωσδήποτε να την έχουμε έτοιμη για το Πάσχα και το καλοκαίρι του επόμενου έτους, αν πρόκειται να διαχειριστούμε αυτές τις αιχμές”, δήλωσε ο Κρίστενσεν.

Η Nichola Mallon, επικεφαλής της εμπορικής και αποκεντρωμένης πολιτικής της Logistics UK, μοιράστηκε την ίδια άποψη για την ανάγκη μιας ψηφιακής λύσης.

Μια εφαρμογή “απομακρύνει το βάρος της εγγραφής από τα φυσικά σύνορα”, δήλωσε ο Mallon.

Και πρόσθεσε: “Αυτό θα συμβάλει στη διασφάλιση της ομαλής ροής της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης”.

Ο Mallon αποκάλυψε επίσης στην επιτροπή ότι η ΕΕ αναπτύσσει μια εφαρμογή EES.

Ωστόσο, η εφαρμογή βρίσκεται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης και δεν θα είναι έτοιμη τον Οκτώβριο, αλλά πιθανότατα το καλοκαίρι του 2025.

Η κυβέρνηση της ΕΕ πρέπει επίσης να τροποποιήσει τη νομοθεσία της ώστε να επιτρέπει τη βιομετρική καταγραφή μέσω εφαρμογής ή ψηφιακής λύσης για την εφαρμογή της ΕΕΣ.

Προηγούμενες εκκλήσεις για εγγραφή στην ΕΣΕ εκ των προτέρων

Όπως και στο λιμάνι του Ντόβερ, οι επιβάτες των τρένων θα χρειαστούν περισσότερο χώρο για την αναμονή στην ουρά και την καταγραφή των δακτυλικών αποτυπωμάτων στα παρακείμενα σύνορα του σταθμού St. Pancras του Λονδίνου.

Οι παράλληλοι συνοριακοί έλεγχοι σημαίνουν ότι η γαλλική συνοριακή αστυνομία ελέγχει τα διαβατήρια κατά την έξοδο από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι εταιρείες High Speed 1 (HS1) και Eurostar είχαν προηγουμένως επιμείνει ότι οι ταξιδιώτες έπρεπε να καταχωρούν βιομετρικά δεδομένα εκτός συνόρων και πριν από το ταξίδι.

Η HS1 κατέχει και λειτουργεί τη γραμμή και τους σταθμούς μεταξύ του Λονδίνου και της σήραγγας της Μάγχης.

Το Eurostar είναι η διεθνής σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλών ταχυτήτων που συνδέει το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες τόνισαν ότι η βιομετρική καταγραφή κατά την άφιξη στα σύνορα θα είχε σημαντικές επιπτώσεις στους περιορισμένους χώρους των σιδηροδρομικών σταθμών.

Η HSI είχε επίσης ζητήσει τη σταδιακή εφαρμογή της EES για να αποφευχθεί οποιαδήποτε “σοβαρή διαταραχή” στα σιδηροδρομικά ταξίδια μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ.

Είπε ότι ο σταθμός χρειάζεται περισσότερα περίπτερα EES για την αποτελεσματικότερη επεξεργασία της βιομετρικής εγγραφής και των ελέγχων.

Η Eurostar μπορεί επίσης να αναγκαστεί να περιορίσει τους επιβάτες της για να αποφύγει τις μεγάλες ουρές στα σύνορα.

Η Eurostar πρότεινε μια επιλογή “φρένου έκτακτης ανάγκης” για τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, εάν η EES οδηγήσει σε μεγαλύτερες ουρές.

Άλλα στοιχεία δείχνουν ότι η EES θα διαταράξει τα ταξίδια μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου συγκεντρώνει στοιχεία σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕΑ θα επηρεάσει τα ταξίδια μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το λιμάνι του Ντόβερ και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη προειδοποιήσει για 14ωρες καθυστερήσεις στα σύνορα.

Στο λιμάνι του Ντόβερ, με τα αντικριστά σύνορα, δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να αποβιβαστούν οι επιβάτες από τα οχήματά τους και να εγγραφούν στην ΕΕΑ.

Οι τοπικοί αξιωματούχοι έχουν επίσης δείξει πώς οι μεγάλες ουρές στα σύνορα μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά τις τοπικές κοινότητες, τις επιχειρήσεις και τις αρχές.

Σημαντικές καθυστερήσεις στο λιμάνι μπορεί να οδηγήσουν σε κυκλοφοριακή συμφόρηση στους κεντρικούς δρόμους, επηρεάζοντας την πρόσβαση στο Eurotunnel στο Folkestone.

Αυτό μπορεί να διαταράξει τις τοπικές οικονομίες και να προκαλέσει ανησυχίες για την ευημερία των επιβατών και των κοινοτήτων.

Ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan και οι τοπικοί αξιωματούχοι του Κεντ είχαν παροτρύνει την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να αντιμετωπίσει τα επερχόμενα ζητήματα των συνόρων της EES.

Η Επιτροπή Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του βρετανικού κοινοβουλίου ξεκίνησε επίσης έρευνα σχετικά με τα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης των συνόρων.

Αυτό περιλαμβάνει το EES, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταξιδιωτικών Πληροφοριών και Αδειών (ETIAS) και το σύστημα ηλεκτρονικής ταξιδιωτικής άδειας (ETA) του Ηνωμένου Βασιλείου.

Πώς λειτουργεί το σύστημα εισόδου/εξόδου της ΕΕ

Η ΕΥΣ έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την ασφάλεια των συνόρων της ζώνης Σένγκεν της ΕΕ.

Αντί να σφραγίζονται τα διαβατήρια στα σύνορα, το EES θα παρακολουθεί ηλεκτρονικά τις εισόδους και τις εξόδους.

Η ΕΥΕ θα σημειώνει επίσης τις αρνήσεις εισόδου και θα εντοπίζει τα μη εξουσιοδοτημένα άτομα και όσους έχουν παρατείνει τη διαμονή τους στο χώρο Σένγκεν.

Το νέο ψηφιακό σύστημα ελέγχου των συνόρων θα εντοπίζει επίσης άτομα που χρησιμοποιούν πλαστές ταυτότητες και διαβατήρια.

Η βιομετρική καταγραφή ενώπιον συνοριακού υπαλλήλου απαιτείται μόνο για την πρώτη φορά που εισέρχονται στη ζώνη Σένγκεν της ΕΕ.

Για μελλοντικές επισκέψεις, οι ταξιδιώτες μπορούν να χρησιμοποιούν δακτυλικά αποτυπώματα ή βιομετρικά στοιχεία προσώπου για να επιβεβαιώνουν την άδειά τους.

Τα δεδομένα τους θα παραμείνουν στο ΕΕΣ για τρία έτη το πολύ ή μέχρι να λήξει το διαβατήριό τους.

Κάθε φορά που επισκέπτονται τη ζώνη Σένγκεν, το EES θα ανανεώνει και θα διατηρεί τα δεδομένα για άλλα τρία χρόνια ή μέχρι να λήξει το διαβατήριό τους.

Εάν επισκεφθεί τη ζώνη Σένγκεν μετά τη λήξη της τριετίας, ο ταξιδιώτης πρέπει να καταχωρίσει εκ νέου τα βιομετρικά του δεδομένα ενώπιον συνοριακού υπαλλήλου.