Ο δήμαρχος του Λονδίνου επιθυμεί την ελεύθερη κυκλοφορία στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), εξαιρώντας τους νέους από τους περιορισμούς εργασίας και ταξιδιού μετά το Brexit.
Ο Sadiq Khan δήλωσε ότι οι νέοι Βρετανοί πολίτες θα πρέπει να έχουν ελεύθερη κυκλοφορία στην ΕΕ μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) από το μπλοκ.
Ο στόχος, όπως είπε, είναι να μειωθεί η οικονομική και πολιτιστική ζημία που θα προκληθεί από το Brexit.
“Το σκληρό Brexit της κυβέρνησης έχει προκαλέσει ζημιά σε όλο το Λονδίνο και οι νέοι είναι αυτοί που έχουν πληγεί περισσότερο με πολλούς τρόπους”, δήλωσε ο Khan.
Και πρόσθεσε: “Δεν είναι μόνο πιο δύσκολο για τους νέους να μετακινηθούν στο εξωτερικό για εργασία, αλλά η λανθασμένη απόφαση της κυβέρνησης να εγκαταλείψει το πρόγραμμα Erasmus έχει καταστήσει πολύ πιο δύσκολο και για τους φοιτητές να σπουδάσουν στο εξωτερικό”.
Το Erasmus+ είναι ένα πρόγραμμα της ΕΕ για τη στήριξη της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού στην Ευρώπη.
Το πρόγραμμα προσφέρει ευκαιρίες σε νέους να ταξιδέψουν και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία, να σπουδάσουν ή να εκπαιδευτούν σε άλλη χώρα.
Οι νέοι μπορούν να συμμετάσχουν από δύο ημέρες έως 30 ημέρες ή από δύο εβδομάδες έως ένα έτος, ανάλογα με το είδος του έργου.
Πρόσφατη έκθεση της Cambridge Econometrics αποκαλύπτει ότι το Brexit έχει οδηγήσει σε απώλεια σχεδόν 300.000 θέσεων εργασίας στο Λονδίνο.
Η έκθεση, που ανατέθηκε από το Δημαρχείο, έδειξε επίσης ότι είχε κοστίσει 30 δισεκατομμύρια λίρες της οικονομίας της πρωτεύουσας.
Ο δήμαρχος Χαν, ο οποίος διεκδικεί μια τρίτη θητεία στις φετινές εκλογές, μοιράστηκε τις ιδέες του με τον Observer και αναφέρθηκε από το The Guardian .
Ελεύθερη κυκλοφορία των νέων στην ΕΕ
Ο δήμαρχος του Λονδίνου τάσσεται υπέρ της ελεύθερης κυκλοφορίας στην ΕΕ. Αυτό θα επιτρέψει στους νέους να σπουδάσουν, να ταξιδέψουν και να καλύψουν κενές θέσεις εργασίας σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας.
Ο Χαν δήλωσε ότι δεν είναι υπέρ της επανένταξης στην ΕΕ, αλλά υποστηρίζει μια ειδική συμφωνία“κινητικότητας των νέων” με τις χώρες της ΕΕ.
Είναι επίσης ανοιχτός στην άρση των κανόνων για τις θεωρήσεις που περιορίζουν τα ταξίδια και τη δυνατότητα εργασίας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μετά το Brexit.
Ο Khan τόνισε: “Είμαι ξεκάθαρος ότι θα υποστήριζα ένα πρόγραμμα κινητικότητας των νέων, το οποίο θα μας ωφελούσε οικονομικά, πολιτιστικά και κοινωνικά”.
“Παρόλο που το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να μην είναι πλέον μέρος της ΕΕ, το Λονδίνο είναι και θα είναι πάντα μια ευρωπαϊκή πόλη”, πρόσθεσε.
Η Ναόμι Σμιθ από τη διεθνιστική δεξαμενή σκέψης Best for Britain δήλωσε ότι “ένα αμοιβαίο σύστημα κινητικότητας των νέων με την ΕΕ είναι αμοιβαία επωφελές”.
Πρόσθεσε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει “σανίδα σωτηρίας για τις επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου που εξακολουθούν να υποφέρουν από οξείες ελλείψεις εργατικού δυναμικού”.
Ο διευθύνων σύμβουλος του εμπορικού οργανισμού Seasonal Businesses in Travel, Charles Owen, μοιράστηκε ότι ένα πρόγραμμα κινητικότητας των νέων “δεν είναι μαγική λύση”.
Ωστόσο, “θα μπορούσε να ανακουφίσει την πίεση από τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού” και να αποτρέψει ορισμένες επιχειρήσεις από το να κλείσουν οριστικά.
Διερεύνηση προγραμμάτων κινητικότητας των νέων με την ΕΕ
Δεν είναι η πρώτη φορά που αξιωματούχοι της βρετανικής κυβέρνησης θέτουν στην ΕΕ το ζήτημα της κινητικότητας των νέων.
Τον Ιούλιο του 2023, ο πρώην υπουργός του Συντηρητικού και Ενωτικού Κόμματος και κορυφαίος Brexiter George Eustice υποστήριξε μια παρόμοια ιδέα.
Ο Eustice προέτρεψε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να ξεκινήσει διμερείς διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ. Στο επίκεντρο βρίσκεται η παροχή στους νέους πολίτες της ΕΕ του δικαιώματος διετούς βίζας εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Πρότεινε οι συμφωνίες να είναι αμοιβαίες. Οι νέοι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου μπορούν επίσης να ζήσουν και να εργαστούν για δύο χρόνια στα κράτη μέλη της ΕΕ με τα οποία έχουν συναφθεί συμφωνίες.
Το Υπουργείο Εσωτερικών δήλωσε ότι διερευνά την ιδέα ενός προγράμματος κινητικότητας των νέων με τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Χαλάρωση των κανόνων για τις θεωρήσεις μετά το Brexit
Η ελεύθερη κυκλοφορία έπαψε να ισχύει για τους πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου μετά το Brexit. Σύμφωνα με τους κανόνες για τις θεωρήσεις μετά το Brexit, οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπορούν να περνούν μόνο 90 ημέρες σε οποιαδήποτε περίοδο 180 ημερών στον χώρο Σένγκεν της ΕΕ.
Οι υπήκοοι του Ηνωμένου Βασιλείου δεν χρειάζονται θεώρηση για σύντομα ταξίδια στον χώρο Σένγκεν. Σύντομα, θα πρέπει να αποκτήσουν ETIAS ή Ευρωπαϊκή Ταξιδιωτική Ενημέρωση και Άδεια μέχρι τα μέσα του 2025.
Αντίθετα, οι πολίτες της ΕΕ που επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο δεν χρειάζονται βίζα για σύντομα ταξίδια διάρκειας το πολύ έξι μηνών.
Ωστόσο, από το 2024 θα απαιτείται ηλεκτρονική ταξιδιωτική άδεια του Ηνωμένου Βασιλείου (ETA).
Για παρατεταμένη παραμονή ή για ειδικούς σκοπούς, όπως η εργασία, εξακολουθεί να απαιτείται κατάλληλη θεώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου ή θεώρηση Σένγκεν.
Παρόλα αυτά, η χαλάρωση των κανόνων μετά το Brexit για επιλεγμένα άτομα έχει γίνει πρόσφατα.
Τον Δεκέμβριο του 2023, η βρετανική κυβέρνηση απλοποίησε τα ταξίδια για τις γαλλικές σχολικές εκδρομές μετά τη δραστική μείωση των εκπαιδευτικών ταξιδιών μετά το Brexit.
Τα παιδιά που είναι υπήκοοι της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) ή της Ελβετίας μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τις εθνικές τους ταυτότητες για σχολικές εκδρομές στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα παιδιά που δεν είναι μέλη της ΕΕ θα εξακολουθούν να ταξιδεύουν με το διαβατήριό τους, αλλά δεν θα χρειάζονται πλέον θεώρηση εισόδου για επισκέπτες στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τον Ιανουάριο του 2024, η Γερμανία φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει τις απαιτήσεις διαβατηρίου για εκπαιδευτικά ταξίδια.
Στόχος του είναι να κάνει τα ταξίδια στη Γερμανία πιο προσιτά και ελκυστικά για τους φοιτητές του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αφήστε μια απάντηση