Ο Γάλλος υπουργός και οι επιτροπές του Ηνωμένου Βασιλείου ζητούν από την ΕΕ να αναβάλει την EES

| 29 Μαΐου, 2024
Ο Γάλλος υπουργός και οι επιτροπές του Ηνωμένου Βασιλείου ζητούν από την ΕΕ να αναβάλει την EES

Το σύστημα εισόδου/εξόδου (EES ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) έχει προκαλέσει αυξανόμενες ανησυχίες στο Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ) και τη Γαλλία λόγω των αναμενόμενων καθυστερήσεων.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Patrice Vergriete δήλωσε ότι τα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ αντιμετωπίζουν “σοβαρά λειτουργικά προβλήματα”, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Connexion.

“Φοβάμαι προβλήματα”, δήλωσε κατά τη διάρκεια συνεδρίου της ομοσπονδίας αεροπορικών εταιρειών στις 23 Μαΐου.

Η Vergriete πρόσθεσε: “Γνωρίζουμε τον κίνδυνο όσον αφορά τη ρευστότητα των επιβατών. Είναι μια πρόκληση και δεν πρέπει να το κάνουμε λάθος”.

Ο υπουργός πρότεινε ότι η καθυστέρηση της επέκτασης της EES θα μπορούσε να είναι επωφελής. Ωστόσο, παραδέχτηκε επίσης ότι θα ήταν “δύσκολο να ληφθεί” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το σύστημα EES της ΕΕ θα αντικαταστήσει τη χειροκίνητη σφράγιση των διαβατηρίων στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.

Αντ’ αυτού, η ΕΥΕ θα καταγράφει την είσοδο και την έξοδο των ταξιδιωτών εκτός ΕΕ μέσω βιομετρικών δεδομένων, όπως σαρώσεις προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Αξιωματούχοι του τομέα μεταφορών και ταξιδίων έχουν εκφράσει ανησυχίες για το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν ουρές και πολύωρες καθυστερήσεις.

Κατά την πρώτη επίσκεψη στην ΕΕ, οι ταξιδιώτες πρέπει να καταχωρίσουν τα βιομετρικά τους στοιχεία και τα στοιχεία διαβατηρίου τους ενώπιον συνοριακού υπαλλήλου.

Οι καθυστερήσεις αναμένεται να είναι χειρότερες στα παρακείμενα σύνορα: στο λιμάνι του Ντόβερ στο Κεντ, στο σταθμό του Σεντ Πάνκρας στο Λονδίνο και στη σήραγγα της Μάγχης στο Φόλκενστοουν.

Στα παρακείμενα σύνορα, οι συνοριοφύλακες της ΕΕ διενεργούν μεταναστευτικούς ελέγχους σε ταξιδιώτες με προορισμό την ΕΕ στο έδαφος του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το λιμάνι του Ντόβερ, το Σεντ Πάνκρας και η σήραγγα της Μάγχης έχουν περιορισμένο χώρο και θα απαιτούσαν νέες υποδομές για περίπτερα και γραμμές διαχείρισης.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού στη Γαλλία αναβάλλουν τις προετοιμασίες της EES

Ο Vergriete ενημέρωσε τον Γάλλο υπουργό Εσωτερικών Gérald Darmanin για τις ανησυχίες του σχετικά με την EES.

Ωστόσο, η τρέχουσα προτεραιότητα του Darmanin είναι η διαχείριση των προκλήσεων ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.

Η Γαλλία θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024 από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου και από τις 28 Αυγούστου έως τις 8 Σεπτεμβρίου, αντίστοιχα.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο τα αεροδρόμια του Παρισιού ενδέχεται να μην είναι έτοιμα για την ανάπτυξη της EES τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2024.

Λόγω της αναμενόμενης μεγάλης κίνησης κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, τα αεροδρόμια της γαλλικής πρωτεύουσας δεν μπορούσαν να εκτελέσουν τις κατασκευαστικές εργασίες που απαιτούνταν για την προετοιμασία της ΕΕΑ.

Εν τω μεταξύ, ο Vergriete δήλωσε ότι έχει ανησυχίες “σχετικά με τον αριθμό του αστυνομικού προσωπικού”.

Είναι επίσης επιφυλακτικός για την “τεχνολογία, η οποία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα”.

Ο Vergerie πρόσθεσε ότι οι καθυστερήσεις, η έλλειψη προσωπικού ασφαλείας και η μη εξοικείωση με τη νέα τεχνολογία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε “ζητήματα δημόσιας τάξης”.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών δεν έκανε κανένα σχόλιο σχετικά με την εφαρμογή EES για κινητά. Η εφαρμογή έχει ως στόχο να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να κάνουν προεγγραφή εκ των προτέρων και μακριά από τα σύνορα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Γαλλική Ένωση Αεροδρομίων, η υπό ανάπτυξη εφαρμογή EES δεν λαμβάνει προς το παρόν φωτογραφίες ή σαρώσεις δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Πρόσθεσε ότι τα σχόλια από τα σουηδικά αεροδρόμια που το δοκιμάζουν επί του παρόντος δεν φαίνονται ελπιδοφόρα.

Οι επιτροπές του Ηνωμένου Βασιλείου ζητούν από την κυβέρνηση να ζητήσει από την ΕΕ να αναβάλει την ανάπτυξη της EES

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του Βρετανικού Κοινοβουλίου έχει παρόμοιες ανησυχίες με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών.

Αφού διεξήγαγε πολύμηνη έρευνα σχετικά με την ΕΣΑ, η επιτροπή δημοσίευσε τα πορίσματα και τις συστάσεις της.

Σύμφωνα με την επιτροπή, η βρετανική κυβέρνηση “θα πρέπει να επιδιώξει την επανεξέταση της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος”.

Θα πρέπει επίσης να ζητήσει να εξαιρεθούν τα παρακείμενα σύνορα από τη συλλογή δακτυλικών αποτυπωμάτων και να υπάρξει ταχεία ανάπτυξη της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα της ΕΥΠ.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Eurostar Gwendoline Cazenave και ο υπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Tom Pursglove επιβεβαίωσαν αμφότεροι ότι η εφαρμογή EES για κινητά δεν θα είναι έτοιμη εγκαίρως για την έναρξη της EES τον Οκτώβριο.

Η ΕΕ δήλωσε ότι η εφαρμογή EES θα αναπτυχθεί στις χώρες μέλη που θα προσφερθούν εθελοντικά να τη χρησιμοποιήσουν το συντομότερο δυνατό.

Η ΕΟΚΕ ζήτησε επίσης να υπάρξει μεγαλύτερη χρηματοδότηση για τα παρακείμενα σύνορα και σχέδια για τη διάδοση της ευαισθητοποίησης σχετικά με το νέο σύστημα συνοριακών ελέγχων της ΕΕ.

Επίσης, διέταξε εκστρατεία ευαισθητοποίησης των ατόμων που διασχίζουν για πρώτη φορά τα σύνορα του Ηνωμένου Βασιλείου για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις.

Η Επιτροπή Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων των Λόρδων του Ηνωμένου Βασιλείου είχε επίσης ολοκληρώσει την έρευνά της σχετικά με τα νέα συστήματα ηλεκτρονικών συνόρων.

Αυτό περιλαμβάνει το EES, τη νέα ηλεκτρονική ταξιδιωτική άδεια (ETA) του Ηνωμένου Βασιλείου, και το αντίστοιχο σύστημα της ΕΕ, το ETIAS, ή Electronic Travel Information and Authorization System.

Η επιτροπή των Λόρδων δήλωσε ότι “το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των αλλαγών στα σύνορα είναι εξαιρετικά φιλόδοξο”.

Υπογράμμισε ότι “είναι πιθανό να προκύψουν προκλήσεις και καθυστερήσεις [are] ” εάν η ευρεία εξάπλωση της ΕΤΑ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕΑ τεθεί σε λειτουργία στην ΕΕ ταυτόχρονα.

Η ΕΟΚΕ κάλεσε την κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει όλα τα διπλωματικά μέσα για να πείσει την ΕΕ να αναβάλει την ανάπτυξη της EES μέχρι να είναι διαθέσιμη η εφαρμογή για κινητά.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου Guy Opperman αποκάλυψε το ενδεχόμενο μιας εξάμηνης περιόδου ήπιας έναρξης για την εφαρμογή της EES.

Eurostar, σήραγγα της Μάγχης, λιμάνι του Ντόβερ Προετοιμασίες EES

Η Getlink, ο φορέας εκμετάλλευσης της σήραγγας της Μάγχης, ολοκλήρωσε την κατασκευή μιας νέας υποδομής και άρχισε να εγκαθιστά περίπτερα EES.

Ο νέος τερματικός σταθμός του Καλαί μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα έως και 60 επιβατικά οχήματα.

Η Eurostar δήλωσε ότι εγκαθιστά συνολικά 49 περίπτερα check-in και 11 ηλεκτρονικές πύλες (eGates) στο σταθμό St. Pancras.

Η διεθνής σιδηροδρομική εταιρεία θα ανοίξει 18 νέα περίπτερα και 11 ηλεκτρονικές πύλες στο σταθμό Gare du Nord του Παρισιού.

Τους ταξιδιώτες που διασχίζουν το λιμάνι του Ντόβερ θα τους υποδέχεται ένα μέλος του προσωπικού που θα τους βοηθήσει να εγγραφούν στο EES χρησιμοποιώντας μια ταμπλέτα.

Η Getlink και η Eurostar υποσχέθηκαν ότι δεν θα υπάρξουν τεράστιες καθυστερήσεις στους τερματικούς σταθμούς τους μόλις τεθεί σε ισχύ η EES.

Αντίθετα, οι αρχές του Ντόβερ δήλωσαν ότι ο χρόνος ελέγχου στα σύνορα για την εγγραφή στην ΕΕΑ θα αυξηθεί από 45 έως 90 δευτερόλεπτα σε μερικά λεπτά ή και περισσότερο ανά άτομο.