Αξιωματούχοι της τοπικής αυτοδιοίκησης κάλεσαν την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) να αντιμετωπίσει τα πιθανά προβλήματα που θα προκληθούν από τους συνοριακούς ελέγχους μετά το Brexit.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan προειδοποίησε ότι οι νέοι βιομετρικοί συνοριακοί έλεγχοι απειλούν να δημιουργήσουν “χάος” στο σταθμό St. Pancras της πόλης.
Οι τοπικοί αξιωματούχοι στο Κεντ κάλεσαν επίσης την κυβέρνηση να δράσει κατά των πιθανών 14ωρων καθυστερήσεων λόγω της εγκατάστασης του συστήματος εισόδου/εξόδου (EES).
Το EES είναι το νέο αυτοματοποιημένο βιομετρικό σύστημα συνοριακών ελέγχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 2024.
Το νέο σύστημα καταγράφει την είσοδο και την έξοδο των πολιτών εκτός ΕΕ μέσω σάρωσης προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων αντί της παραδοσιακής σφράγισης διαβατηρίου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του βρετανικού κοινοβουλίου έχει συγκεντρώσει αρκετές εκθέσεις που δείχνουν ότι η ΕΕΑ θα διαταράξει τα ταξίδια μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ.
Τα περιορισμένα δρομολόγια των τρένων και οι μεγάλες καθυστερήσεις είναι απαράδεκτα, λέει ο δήμαρχος του Λονδίνου
Σε δελτίο Τύπου, ο Χαν τόνισε ότι το Eurostar είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική επιτυχία του Λονδίνου και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Είπε ότι ο σταθμός St. Pancras του Λονδίνου είναι “πύλη εισόδου για τεράστιο αριθμό τουριστών και επιχειρηματιών στη χώρα”.
Η διεθνής σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλών ταχυτήτων μεταφέρει έως και 900 επιβάτες σε κάθε ένα από τα 14 τρένα που εκτελεί καθημερινά από το Παρίσι στο Λονδίνο.
“Όπως έχουν τα πράγματα, αυτοί οι νέοι έλεγχοι μετά το Brexit θα προκαλέσουν χάος στο St Pancras”, δήλωσε ο Khan.
Και πρόσθεσε: “Με την οικονομία του Λονδίνου να ανακάμπτει μετά την πανδημία, αυτό στέλνει ένα τρομερό μήνυμα τόσο στους τουρίστες όσο και στις επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο”.
Ο Khan εξέφρασε την άποψη ότι η διαφαινόμενη διακοπή των ταξιδιών είναι “άμεσο αποτέλεσμα του Brexit”, το οποίο η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει.
Επέμεινε ότι οι υπουργοί προσφέρουν επείγουσα υποστήριξη στην High Speed 1 (HS1) και το Eurostar για την επίλυση αυτών των ζητημάτων ως “επείγον ζήτημα”.
“Οι περικοπές στις υπηρεσίες και οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις απλά δεν αποτελούν επιλογή”, τόνισε ο Khan.
Η Eurostar μπορεί να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών λόγω των συνοριακών ελέγχων μετά το Brexit
Τα στοιχεία που υπέβαλε το HS1 στην Επιτροπή Ελέγχου προέβλεπαν ότι η Eurostar μπορεί να χρειαστεί να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών.
Η HS1 κατέχει και λειτουργεί τη γραμμή και τους σταθμούς μεταξύ του Λονδίνου και της σήραγγας της Μάγχης.
Λόγω της ύπαρξης μόνο 24 περιπτέρων EES αντί των απαιτούμενων 49, οι επιβάτες θα αντιμετωπίσουν μεγάλες ουρές, ιδίως κατά τις πρωινές ώρες αιχμής.
Επιπλέον, η καταγραφή ενός ταξιδιώτη εκτός ΕΕ στα σύνορα αναμένεται να προσθέσει τουλάχιστον δύο λεπτά χρόνου ταξιδιού ανά επιβάτη.
Προς το παρόν δεν υπάρχει η δυνατότητα προκαταβολικής ηλεκτρονικής καταχώρισης των βιομετρικών δεδομένων των επιβατών, όπως δακτυλικά αποτυπώματα και σαρώσεις προσώπου.
Η HS1 πρόσθεσε ότι οι περιορισμοί χώρου στο σταθμό St. Pancras θα καθιστούσαν τη διαδικασία αναμονής στην ουρά “περίπλοκη και κλιμακωτή”.
Η εγκατάσταση πρόσθετων περιπτέρων EES στο St Pancras θα κόστιζε 25.000 λίρες το καθένα με ετήσια δαπάνη συντήρησης 2 εκατομμύρια λίρες.
Η Eurostar θα επωμιστεί το κόστος εάν εγκατασταθούν περισσότερα περίπτερα EES.
Οι κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας συνεργάζονται για την αντιμετώπιση των ζητημάτων EES
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβλέπει την εφαρμογή του νέου συστήματος βιομετρικού ελέγχου στα σύνορα.
Η βρετανική κυβέρνηση “συνεργάζεται στενά με την ΕΕ” για να μειώσει τον όποιο αντίκτυπο θα είχε η ΕΕΑ στα κοινά σύνορα.
Ο υπουργός Εσωτερικών είχε συναντηθεί με τον Γάλλο υπουργό Εσωτερικών για να συζητήσουν την εφαρμογή της EES, ανέφερε η The Standard.
“Βρισκόμαστε σε στενή επαφή με την ταξιδιωτική βιομηχανία και τις λιμενικές αρχές για να διασφαλίσουμε ότι είναι προετοιμασμένοι να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο καθυστερήσεων”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης.
Οι ηγέτες του Kent συγκεντρώνουν υποστήριξη καθώς η εφαρμογή της EES πλησιάζει
Οι τοπικοί ηγέτες στο Κεντ κάλεσαν την κυβέρνηση να στηρίξει το Κεντ στη διαχείριση των συνοριακών ελέγχων μετά το Brexit.
Αυτοί οι ηγέτες είναι ο Roger Gough, επικεφαλής του Kent County Council, ο Andrew Osborne, επικεφαλής οικονομικής ανάπτυξης στο Ashford Borough Council, και η Deirdre Wells OBE, διευθύνουσα σύμβουλος του Visit Kent.
“Ως πύλη εισόδου στην Ευρώπη, εάν το Κεντ αποκλειστεί, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα επηρεαστούν επίσης θεμελιωδώς”, ανέφεραν οι τοπικοί ηγέτες σε δήλωσή τους. “Ως εκ τούτου, η εφαρμογή των ελέγχων EES δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα του Κεντ, αλλά ένα εθνικό πρόβλημα”.
Σύμφωνα με τις εκθέσεις που υποβλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου, το λιμάνι και τα τμήματα των πλοίων θα επηρεαστούν σοβαρά από την EES.
Οι ταξιδιώτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ουρές έως και 14 ώρες στο λιμάνι του Ντόβερ σε ένα “λογικά χειρότερο σενάριο”.
Τέτοιες καθυστερήσεις έχουν “σοβαρές συνέπειες για τις τοπικές κοινότητες στη διαδρομή προς το λιμάνι του Ντόβερ και το Eurotunnel”.
Ο Wells τόνισε ότι οι μεγάλες ουρές κυκλοφορίας προς το Ντόβερ και το Φόλκστοουν επηρεάζουν τους ταξιδιώτες, τις κοινότητες και τις επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον νομό.
Ο Gough προέτρεψε την κυβέρνηση να παράσχει στο Κεντ αυξημένη χρηματοδότηση για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και περισσότερες εγκαταστάσεις για τη φύλαξη εμπορευμάτων που κατευθύνονται προς την ΕΕ.
Ζήτησε επίσης την εξ αποστάσεως βιομετρική καταγραφή για να μειωθεί η προοπτική καθυστερήσεων στα σημεία των συνόρων.
Από την άλλη πλευρά, ο Oveden πρότεινε την επανάληψη των διεθνών σιδηροδρομικών δρομολογίων τόσο στο Ashford όσο και στο Ebbsfleet.
“Οι σταθμοί παρέχουν μια μεγάλη ευκαιρία για την αύξηση της χωρητικότητας των συνόρων εκτός του περιορισμένου διεθνούς σταθμού St Pancras”, δήλωσε ο ίδιος.
Η Eurostar ανέστειλε αυτές τις υπηρεσίες το 2020. Ανέφερε την εισαγωγή του συστήματος EES ως πιθανό εμπόδιο για την επαναλειτουργία τους.
Το νέο σύστημα συνοριακών ελέγχων θα είναι επωφελές μακροπρόθεσμα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του Ηνωμένου Βασιλείου συγκεντρώνει εκθέσεις με στοιχεία σχετικά με τον αντίκτυπο των συνοριακών ελέγχων μετά το Brexit.
Πολλά μέρη ανησυχούν ότι το σύστημα EES θα επηρεάσει αρνητικά τους τοπικούς πολίτες κοντά στα σύνορα, τις επιχειρήσεις και τα ταξίδια.
Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις, η Eurostar και οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θεωρούν ότι η EES είναι επωφελής μακροπρόθεσμα.