Η Getlink, ο φορέας εκμετάλλευσης της σήραγγας της Μάγχης, βρίσκεται σε καλό δρόμο για την εγκατάσταση της EES αργότερα μέσα στο έτος

| 15 Απριλίου, 2024
Εικόνα από Getlink μέσω Kent Online

Η Getlink, η εταιρεία που διαχειρίζεται τη σήραγγα της Μάγχης, ολοκλήρωσε την κατασκευή μιας νέας υποδομής συστήματος εισόδου/εξόδου (EES) στον τερματικό σταθμό της στην Coquelles στη Γαλλία.

Η υποδομή είναι ένας νέος στεγασμένος με οροφή “χώρος προεγγραφής”, όπου οι επιβάτες μπορούν να υποβάλλουν διαβατήριο και βιομετρικά στοιχεία.

“Στα 7.000 τετραγωνικά μέτρα, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 60 επιβατικά οχήματα ταυτόχρονα”, δήλωσε η εταιρεία, όπως αναφέρει το The Local.

Η εγκατάσταση drive-through θα χρησιμοποιείται από τους οδηγούς που δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και χρησιμοποιούν την υπηρεσία LeShuttle για να ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ).

Το EES είναι το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα συνοριακών ελέγχων της ΕΕ που χρησιμοποιεί βιομετρικά δεδομένα για την καταγραφή της εισόδου και εξόδου των ταξιδιωτών.

Θα επηρεάσει όλους τους ταξιδιώτες εκτός ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων βίζας βραχείας διαμονής και των υπηκόων που απαλλάσσονται από την υποχρέωση θεώρησης, όπως οι Βρετανοί πολίτες.

Αντί να σφραγίζει διαβατήρια στα σύνορα, η ΕΥΕ θα καταγράφει βιομετρικά δεδομένα, όπως δακτυλικά αποτυπώματα και σαρώσεις προσώπου.

Κάθε θέση drive-through θα διαθέτει “δύο στατικά κιόσκια που είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση των απαραίτητων βιομετρικών ελέγχων”.

Τα περίπτερα προμηθεύτηκαν από τη γαλλική εταιρεία IN Groupe και είναι ειδικά σχεδιασμένα για τους επιβάτες αυτοκινήτων.

Παρόλα αυτά, οι επιβάτες θα πρέπει να βγαίνουν από τα αυτοκίνητά τους για να καταχωρούν τα βιομετρικά τους στοιχεία.

Η Getlink επιβεβαιώνει ότι τα πρώτα περίπτερα έχουν πλέον τοποθετηθεί. Τα υπόλοιπα θα εγκατασταθούν έως τις αρχές Μαΐου 2024.

Σύμφωνα με τη γαλλική ένωση αερομεταφορέων L’Union des Aéroports Français (UAF), το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα δρομολογήσει την EES τον Νοέμβριο του 2024.

Σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ, οι ταξιδιώτες πρέπει να καταχωρίζουν τα δεδομένα προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων ενώπιον ενός συνοριοφύλακα την πρώτη φορά που εισέρχονται στη ζώνη Σένγκεν.

Σε μελλοντικές επισκέψεις, οι ταξιδιώτες μπορούν να χρησιμοποιούν δακτυλικά αποτυπώματα ή βιομετρικά στοιχεία προσώπου για να επιβεβαιώνουν την άδειά τους και να καταγράφουν την είσοδο και την έξοδό τους.

Τα δεδομένα των ταξιδιωτών θα παραμείνουν στο EES για τρία χρόνια ή μέχρι να λήξει το διαβατήριό τους. Θα ανανεώνεται κάθε φορά που εισέρχονται στη ζώνη Σένγκεν.

Εάν επισκεφθούν ξανά την ΕΕ μετά τη λήξη της ισχύος των δεδομένων τους, θα πρέπει να εγγραφούν ξανά ενώπιον συνοριακού υπαλλήλου.

Σύμφωνα με την Getlink, κατασκεύασαν επίσης “μια ειδική εγκατάσταση” με “πανοραμική θέα στη ζώνη προεγγραφής και στους χώρους στάθμευσης”.

Αυτό, μαζί με τις κάμερες κλειστού κυκλώματος, θα διευκολύνει τους συνοριακούς ελέγχους που διενεργεί η γαλλική συνοριακή αστυνομία ή Police Aux Frontières (PAF).

Η προσαρμογή της υποδομής της συνοριακής διάβασης στο Folkestone, στην πλευρά του Ηνωμένου Βασιλείου, συνεχίζεται μέχρι το καλοκαίρι. Τα περίπτερα θα εγκατασταθούν στην πλευρά του Ηνωμένου Βασιλείου από τον Ιούλιο του 2024.

Συνολικά, 224 περίπτερα θα εγκατασταθούν τόσο στη γαλλική όσο και στη βρετανική πλευρά της σήραγγας της Μάγχης.

Η Getlink δήλωσε προηγουμένως στην Επιτροπή Ευρωπαϊκού Ελέγχου του Ηνωμένου Βασιλείου ότι έχει επενδύσει 80 εκατ. ευρώ για να προετοιμάσει τους τερματικούς σταθμούς Coquelles και Folkestone για την EES.

Η ευρωπαϊκή δημόσια εταιρεία προέβλεψε ότι η EES θα προσθέσει πέντε έως επτά λεπτά στο συνολικό χρόνο διαδρομής των επιβατών.

Όπως κατέγραψε η Connexion, η Getlink είναι πλέον σίγουρη ότι θα προσφέρει τον πιο ανταγωνιστικό χρόνο διέλευσης με τις νέες υποδομές και τα περίπτερα.

Η εταιρεία χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για τη διενέργεια λεπτομερών αναλύσεων της ροής της κυκλοφορίας στο πλαίσιο των νέων συστημάτων.

Διάφορες ομάδες παροτρύνουν την ΕΕ να καθυστερήσει την έναρξη της EES

Αρκετά άλλα λιμάνια και μεγαλύτερα αεροδρόμια εγκαθιστούν επίσης κιόσκια και άλλο εξοπλισμό για να επιταχύνουν τη συλλογή δεδομένων EES.

Τα περίπτερα του αεροδρομίου της Νίκαιας φέρονται να είναι έτοιμα. Το λιμάνι του Καλαί εγκαθιστά επίσης τον εξοπλισμό του, αλλά αναμένει να είναι έτοιμο εγκαίρως.

Από την άλλη πλευρά, τα αεροδρόμια του Παρισιού θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν τις κατασκευαστικές εργασίες μόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες του 2024 έχουν προγραμματιστεί στη Γαλλία από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου και από τις 28 Αυγούστου έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2024, αντίστοιχα.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η ΕΕ απαιτεί από τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν τα συστήματα μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Για το λόγο αυτό, η UAF διαπραγματεύεται με την ΕΕ για να καθυστερήσει εκ νέου την έναρξη της EES.

Αρκετοί άλλοι αξιωματούχοι του Ηνωμένου Βασιλείου που ασχολούνται με τα ταξίδια και τις μεταφορές είχαν επίσης εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με τις πιθανές μεγάλες καθυστερήσεις λόγω της EES.

Οι καθυστερήσεις αναμένεται να είναι χειρότερες στα σύνορα Γαλλίας-Ηνωμένου Βασιλείου λόγω του μεγάλου όγκου της κυκλοφορίας και στα σύνορα με “παράλληλους ελέγχους”.

Οι παράλληλοι έλεγχοι σημαίνουν ότι οι γαλλικοί συνοριακοί έλεγχοι διεξάγονται στο έδαφος του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το λιμάνι του Ντόβερ, για παράδειγμα, είχε προειδοποιήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου για 14ωρες καθυστερήσεις λόγω της EES.

Η Eurostar ενδέχεται να αναγκαστεί να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών στον σιδηροδρομικό σταθμό St Pancras του Λονδίνου για να αποφύγει τις καθυστερήσεις και τις μεγάλες ουρές.

Η νέα εφαρμογή EES της ΕΕ βρίσκεται υπό ανάπτυξη και μπορεί να συμβάλει στην επιτάχυνση των συνοριακών ελέγχων. Ωστόσο, ορισμένοι λένε ότι μπορεί να μην είναι έτοιμο εγκαίρως για το λανσάρισμά του αργότερα φέτος.

Η UAF δήλωσε ότι μπορεί επίσης να μην είναι πολύ χρήσιμο, δεδομένου ότι δεν μπορεί να τραβήξει φωτογραφίες και οι ταξιδιώτες δεν μπορούν να ανεβάσουν δακτυλικά αποτυπώματα.

Η χρήση της εφαρμογής EES θα είναι επίσης προαιρετική για τα κράτη μέλη της ΕΕ. Η Γαλλία δεν έχει ακόμη ανακοινώσει αν θα χρησιμοποιήσει την εφαρμογή.