Η Eurostar υπόσχεται ότι το EES δεν θα προκαλέσει χάος και καθυστερήσεις στο σταθμό του Αγίου Πάνκρας

| 23 Μαΐου, 2024
Η Eurostar υπόσχεται ότι το EES δεν θα προκαλέσει χάος και καθυστερήσεις στο σταθμό του Αγίου Πάνκρας

Η Eurostar είναι βέβαιη ότι οι επιβάτες της δεν θα αντιμετωπίσουν μαζικές καθυστερήσεις μόλις τεθεί σε λειτουργία το Σύστημα Εισόδου/Εξόδου (EES ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Ο επικεφαλής των σταθμών και της ασφάλειας της Eurostar, Simon Lejeune, δήλωσε σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης στις 21 Μαΐου ότι διαθέτουν “τη σωστή ρύθμιση” για να επιβάλουν την EES χωρίς καθυστέρηση.

“Δεν πρόκειται να ζητήσουμε από τους πελάτες μας να φτάσουν νωρίτερα”, τόνισε, σύμφωνα με δημοσίευμα της The Standard.

Οι αναφορές της περασμένης εβδομάδας ανέφεραν ότι οι επιβάτες μπορεί να χρειαστεί να φτάσουν νωρίτερα στο σταθμό St. Pancras λόγω των πιθανών μεγάλων ουρών που θα προκαλούνταν από την EES.

Ο Lejune διαβεβαίωσε: “Είμαστε βέβαιοι, και η μοντελοποίησή μας το υποστηρίζει αυτό, ότι, από άκρη σε άκρη, θα εξακολουθήσουμε να λειτουργούμε εντός των σημερινών χρόνων check-in”.

Ο Lejune πρόσθεσε ότι η Eurostar εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει τον χρόνο που οι επιβάτες πρέπει να κάνουν check in πριν από το ταξίδι τους.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες θα πρέπει να φτάνουν στο χώρο του Eurostar στο σταθμό St Pancras 45 έως 60 λεπτά πριν από την αναχώρηση του τρένου τους.

Από την άλλη πλευρά, ο χρόνος check-in κατά τις ώρες αιχμής εξακολουθεί να είναι 90 λεπτά πριν από την αναχώρηση του τρένου.

Πώς θα λειτουργεί η EES στους τερματικούς σταθμούς της Eurostar

Το EES καταγράφει την είσοδο και την έξοδο των ταξιδιωτών από τη ζώνη Σένγκεν χρησιμοποιώντας βιομετρικά δεδομένα, όπως σαρώσεις προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Θα αντικαταστήσει τη χειροκίνητη σφράγιση των διαβατηρίων στα σύνορα για τους υπηκόους τρίτων χωρών, όπως οι κάτοχοι θεωρήσεων βραχείας διαμονής και οι ταξιδιώτες που απαλλάσσονται από την υποχρέωση θεώρησης. Αυτό περιλαμβάνει τους Βρετανούς πολίτες.

Την πρώτη φορά που οι ταξιδιώτες που δεν είναι μέλη της ΕΕ εισέρχονται στη ζώνη Σένγκεν, πρέπει να καταχωρίσουν τα βιομετρικά τους δεδομένα στο σύστημα EES ενώπιον ενός συνοριοφύλακα.

Θα αποθηκεύει τα δεδομένα τους για τρία χρόνια και θα τα ανανεώνει κάθε φορά που θα διασχίζουν τα σύνορα της ΕΕ εντός αυτού του χρονικού διαστήματος.

Εάν επισκεφθούν τη ζώνη Σένγκεν μετά τη λήξη της ισχύος των βιομετρικών τους δεδομένων, πρέπει να εγγραφούν εκ νέου ενώπιον συνοριακού υπαλλήλου.

Στο σταθμό St. Pancras, η Eurostar εγκαθιστά συνολικά 49 περίπτερα check-in και 11 ηλεκτρονικές πύλες διαβατηρίων (eGates).

Επιπλέον, 18 χειροκίνητοι θάλαμοι θα στελεχώνονται από Γάλλους συνοριοφύλακες και θα βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές περιοχές του σταθμού.

Πρόκειται για αύξηση σε σχέση με τα σημερινά 24 περίπτερα, οκτώ ηλεκτρονικές πύλες και κανένα χειροκίνητο περίπτερο.

Η Eurostar δηλώνει ότι οι τροποποιήσεις θα δημιουργήσουν μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) και της ΕΕ.

Ο σταθμός St. Pancras θα διαθέτει ειδικό θάλαμο για τους επιβάτες με κινητικά προβλήματα και τους πελάτες της πρώτης θέσης.

Ο σταθμός θα δημιουργήσει επίσης χώρο και θα ανοίξει έναν χώρο υπερχείλισης κατά τις ώρες αιχμής, εάν χρειαστεί.

Το προσωπικό θα είναι επίσης διαθέσιμο για να βοηθήσει τους επιβάτες που μπορεί να έχουν δυσκολίες με τη νέα τεχνολογία.

Οι επιβάτες θα λάβουν επίσης πληροφορίες σχετικά με το πού να κάνουν check-in πριν φτάσουν στο St. Pancras.

Από την άλλη πλευρά, ο σταθμός Gare du Nord του Παρισιού θα ανοίξει 18 νέα περίπτερα και 11 ηλεκτρονικές πύλες.

Στις Βρυξέλλες, ο αριθμός των ηλεκτρονικών πυλών θα αυξηθεί σε 10, ενώ οι χειροκίνητες πύλες θα αυξηθούν από τέσσερις σε οκτώ.

Προσαρμογή του Eurostar στην EES, περισσότεροι επιβάτες

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Eurostar Gwendoline Cazenave επανέλαβε τα σχόλια του Lejune ότι οι ταξιδιώτες δεν θα αντιμετωπίσουν μεγάλες ουρές όταν η EES είναι ενεργή.

Τόσο ο σταθμός St. Pancras όσο και ο σταθμός Gare du Nord στο Παρίσι πρόκειται να επανασχεδιαστούν τα επόμενα πέντε χρόνια για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση επιβατών.

Ο επανασχεδιασμός αποσκοπεί στην επέκταση των σταθμών ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν 2.700 επιβάτες ανά ώρα, από 1.800 που είναι σήμερα ανά ώρα.

Επιπλέον, μέρος του σχεδιαζόμενου ανασχεδιασμού του St. Pancras είναι να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τους ταξιδιώτες που θα υποβάλλονται σε βιομετρικούς ελέγχους EES.

Ο τερματικός σταθμός της Eurostar στο Άμστερνταμ θα επεκταθεί επίσης. Μόλις ολοκληρωθεί η επέκταση, θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 600 επιβάτες.

Αυτή τη στιγμή εξυπηρετεί μόνο 200 επιβάτες στην τρέχουσα χωρητικότητά του.

Η εταιρεία διασταυρούμενων σιδηροδρόμων αναπτύσσει τις δραστηριότητές της μετά από ένα πρώτο ορόσημο: την επίτευξη εσόδων άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι.

Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε επίσης σε σχεδόν 19 εκατομμύρια το 2023. Ο φορέας εκμετάλλευσης τρένων υπολογίζει ότι θα έχει 30 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο μέχρι το 2030.

“Υπάρχει τεράστια ζήτηση για τις υπηρεσίες μας και έχουμε μεγάλες ευρωπαϊκές φιλοδοξίες”, δήλωσε ο Cazenave στους Financial Times.

Πρόσθεσε ότι η Eurostar “σίγουρα” εξετάζει νέα δρομολόγια από το Λονδίνο προς την Ευρώπη.

Ο Cazanave δήλωσε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με κατασκευαστές για την αντικατάσταση παλαιότερων τρένων και την αύξηση του στόλου τους από 51 σε 67.

Πιθανά ζητήματα EES στο σταθμό St. Pancras

Η High Speed 1 (HS1) είχε προηγουμένως προειδοποιήσει ότι οι προετοιμασίες της ΕΕΣ στο σταθμό St. Pancras είναι “σοβαρά ανεπαρκείς”.

Η εταιρεία που διαχειρίζεται τη διαδρομή Λονδίνο-Τούνελ της Μάγχης δήλωσε ότι ο περιορισμένος χώρος στο Σεντ Πάνκρας καθιστά δύσκολη την εφαρμογή της EES.

Η έλλειψη χώρου θα μπορούσε να οδηγήσει την Eurostar να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών για να αποφύγει τις καθυστερήσεις, προειδοποίησε η HS1.

Η Eurostar, η οποία τότε σχεδίαζε να διαθέτει μόνο 24 περίπτερα, δήλωσε ότι το EES θα αύξανε το χρόνο διεκπεραίωσης του συνοριακού ελέγχου κατά “δύο έως τρία λεπτά”.

Οι πιθανές καθυστερήσεις θα ήταν ακόμη μεγαλύτερες από τον σημερινό χρόνο επεξεργασίας των 45 δευτερολέπτων και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ουρές αιχμής που θα ξεπερνούσαν τη μία ώρα.