Ένας σιδηροδρομικός φορέας αναφέρει ότι ο σταθμός St. Pancras του Λονδίνου ενδέχεται να μην είναι σε θέση να διαχειριστεί το νέο σύστημα εισόδου/εξόδου (EES) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) χωρίς πολύωρες ουρές.
Η διεθνής σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλών ταχυτήτων μπορεί να φέρει λιγότερους επιβάτες από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ).
Η εταιρεία High Speed 1 (HS1) προειδοποίησε ότι οι προετοιμασίες για την ΕΕΣ της ΕΕ στο σταθμό St. Pancras του Λονδίνου είναι “σοβαρά ανεπαρκείς”.
Η HS1 κατέχει και λειτουργεί τη γραμμή και τους σταθμούς μεταξύ του Λονδίνου και της σήραγγας της Μάγχης.
Συνδέει τα διεθνή δρομολόγια υψηλής ταχύτητας από το Λονδίνο προς το Παρίσι, τις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ και το εσωτερικό δρομολόγιο από το Λονδίνο προς το Κεντ.
The Guardian ανέφερε ότι η εταιρεία εξέφρασε την ανησυχία ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθυστερήσεις και ενδεχομένως να περιορίσει τις υπηρεσίες της Eurostar.
Το Eurostar είναι η διεθνής σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλών ταχυτήτων που συνδέει το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Εκτελεί περίπου 14 τρένα προς το Παρίσι από το St Pancras καθημερινά, καθένα από τα οποία μεταφέρει έως και 900 επιβάτες.
Το νέο βιομετρικό σύστημα συνοριακών ελέγχων της ΕΕ
Στο πλαίσιο του συστήματος εισόδου/εξόδου της ΕΕ (EES), οι πολίτες τρίτων χωρών που ταξιδεύουν στη ζώνη Σένγκεν πρέπει να καταγράφουν δακτυλικά αποτυπώματα και σαρώσεις προσώπου στα σύνορα.
Αυτό περιλαμβάνει τόσο τους κατόχους βίζας βραχείας διαμονής όσο και τους υπηκόους που δεν χρειάζονται βίζα, συμπεριλαμβανομένων των Βρετανών πολιτών.
Αντί για τη σφράγιση διαβατηρίου κατά την άφιξη, το EES θα τεκμηριώνει τις εισόδους και τις εξόδους ηλεκτρονικά χρησιμοποιώντας τα βιομετρικά δεδομένα του ταξιδιώτη.
Ένας συνοριοφύλακας θα επιβλέπει την καταγραφή των βιομετρικών δεδομένων των ταξιδιωτών κατά την άφιξη στα σύνορα της ΕΕ.
Αυτό θα συμβεί μόνο κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσκεψής τους μετά την εφαρμογή της EES. Τα δεδομένα τους θα ισχύουν στο σύστημα EES για τρία έτη.
Οι ταξιδιώτες μπορούν να επιβεβαιώσουν την άδειά τους με βιομετρικά στοιχεία δακτυλικών αποτυπωμάτων ή προσώπου κατά τις επόμενες επισκέψεις τους εντός αυτού του χρονικού διαστήματος.
Κάθε φορά που οι ταξιδιώτες εισέρχονται στον χώρο Σένγκεν, το σύστημα EES θα αποθηκεύει τα δεδομένα των ταξιδιωτών για τρία χρόνια ή μέχρι να λήξει το διαβατήριο του ταξιδιώτη.
Το Eurostar μπορεί να περιορίσει τους επιβάτες για να αποφύγει τις μεγάλες ουρές
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του Κοινοβουλίου του Ηνωμένου Βασιλείου συγκεντρώνει στοιχεία για να βοηθήσει στην εξέταση και κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το Σύστημα Εισόδου/Εξόδου της ΕΕ (ΣΕΕ) θα επηρεάσει τα ταξίδια.
Η HS1 είναι ένα από τα τελευταία μέρη που εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την ΕΕΑ. Το νέο σύστημα συνοριακών ελέγχων της ΕΕ πρόκειται να τεθεί σε ισχύ τον Οκτώβριο του 2024.
Στην έκθεση αποδεικτικών στοιχείων που υπέβαλε στην επιτροπή, η HS1 δήλωσε ότι χρειάζεται 49 ακόμη κιόσκια EES για τη διεκπεραίωση των ελέγχων των επιβατών.
Ωστόσο, η γαλλική κυβέρνηση είχε προτείνει μόνο 24. Το HS1 ενημερώθηκε ότι τα περίπτερα EES ήταν προαιρετικά, καθώς οι έλεγχοι μπορούσαν να γίνουν στα σύνορα.
Η HS1 προειδοποίησε ότι αυτό θα προκαλούσε “απαράδεκτες καθυστερήσεις πολλών ωρών για τους επιβάτες και πιθανή διακοπή των δρομολογίων”.
Η εταιρεία προέβλεψε ότι με μόνο 24 περίπτερα EES, η Eurostar δεν θα ήταν σε θέση να διεκπεραιώσει όλους τους επιβάτες. Αυτό θα προκαλούσε ιδιαίτερα καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής.
Θα μπορούσε επίσης “να οδηγήσει στο να πρέπει να περιοριστούν οι υπηρεσίες όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών”, προειδοποίησε η HS1.
Η HS1 δήλωσε επίσης ότι θα ήταν δύσκολο να εφαρμοστεί το EES στο σταθμό St. Pancras λόγω περιορισμένου χώρου.
Η έλλειψη χώρου θα καθιστούσε τη διαδικασία αναμονής στην ουρά “περίπλοκη και κλιμακωτή”, προστίθεται.
Περισσότερα περίπτερα EES θα σήμαιναν μια πιο πολύπλοκη ροή επιβατών
Σύμφωνα με την αποδεικτική έκθεση της Eurostar προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του Ηνωμένου Βασιλείου, περισσότερα κιόσκια του συστήματος εισόδου/εξόδου (EES) θα δημιουργούσαν μόνο νέες ουρές.
Θα σήμαινε επίσης “υψηλότερο κίνδυνο για την υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος και την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών από το St Pancras”, ανέφεραν τα στοιχεία της.
Η Eurostar έχει δηλώσει ότι η εφαρμογή του EES της ΕΕ θα αύξανε τον χρόνο διεκπεραίωσης του συνοριακού ελέγχου κατά “δύο έως τρία λεπτά”.
Ο χρόνος αυτός θα είναι σημαντικά μεγαλύτερος από τον σημερινό χρόνο επεξεργασίας των 45 δευτερολέπτων και θα μπορούσε να οδηγήσει σε ουρές αιχμής που θα ξεπερνούν τη μία ώρα.
Τα επιπλέον κιόσκια EES στο St Pancras θα κόστιζαν 25.000 λίρες το καθένα και 2 εκατομμύρια λίρες ετησίως για το κόστος λειτουργίας και συντήρησης.
Εάν αποδειχθεί ότι τα πρόσθετα περίπτερα αποτελούν βιώσιμη λύση, το πρόσθετο αυτό κόστος θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από την Eurostar.
Ανησυχίες για τα λιμενικά σύνορα σχετικά με την ανάπτυξη του συστήματος εισόδου/εξόδου
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του Ηνωμένου Βασιλείου έχει ήδη προειδοποιήσει για ουρές 14 ωρών στο λιμάνι του Ντόβερ.
Ο υπερβολικός χρόνος αναμονής οφείλεται κυρίως στους ταξιδιώτες που φθάνουν με αυτοκίνητα ή πούλμαν στους συνοριακούς ελέγχους.
Οι επιβάτες θα πρέπει να αποβιβαστούν για να εγγραφούν και να υποβληθούν σε βιομετρικούς ελέγχους και στη συνέχεια να επιστρέψουν στο όχημά τους.
Το δημοτικό συμβούλιο του Άσφορντ εξέφρασε επίσης την ανησυχία του ότι η ΕΕΣ της ΕΕ θα μπορούσε να επηρεάσει σοβαρά τις λειτουργίες των πλοίων λόγω της αδυναμίας του να διαχειριστεί τον σημερινό όγκο των αυτοκινήτων και των πούλμαν.
Οι παρατεταμένες καθυστερήσεις στο λιμάνι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κυκλοφοριακή συμφόρηση στους κύριους οδικούς άξονες, επηρεάζοντας την πρόσβαση στο Eurotunnel στο Folkestone.
Αυτό θα μπορούσε να διαταράξει τις τοπικές οικονομίες και να προκαλέσει προβλήματα ευημερίας για τους επιβάτες και τις κοινότητες.
Αποτροπή του σοβαρού αντίκτυπου της EES στα ταξίδια μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ
Η HS1 ζήτησε τη σταδιακή εφαρμογή του συστήματος εισόδου/εξόδου για να αποφευχθεί οποιαδήποτε “σοβαρή διαταραχή” στα σιδηροδρομικά ταξίδια μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ.
Ένα άλλο μέτρο είναι να επιτραπεί στους επιβάτες να καταχωρίζουν βιομετρικά δεδομένα εκ των προτέρων ηλεκτρονικά αντί να επιβλέπονται από υπαλλήλους στα σύνορα.
Αυτό ήταν το αίτημα του Eurostar και του HS1, καθώς η εγγραφή κατά την άφιξη θα επιβάρυνε σημαντικά τους περιορισμένους χώρους των σιδηροδρομικών σταθμών.
Η Eurostar επιθυμεί επίσης οι πολιτικοί να μπορούν να χρησιμοποιούν “φρένο έκτακτης ανάγκης” εάν η EES προκαλέσει μεγαλύτερες ουρές.
Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις, η Eurostar και πολλές αεροπορικές εταιρείες θεωρούν την EES μακροπρόθεσμα ωφέλιμη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ελέγχου του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζει επίσης τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των συστημάτων EES, ETIAS και ETA του Ηνωμένου Βασιλείου.
Μαζί με την ΕΕΣ, η ΕΕ θα εφαρμόσει στα μέσα του 2025 το νέο ευρωπαϊκό σύστημα ταξιδίων και πληροφοριών και αδειοδότησης (ETIAS).
Οι υπήκοοι που δεν χρειάζονται βίζα, συμπεριλαμβανομένων των πολιτών του Ηνωμένου Βασιλείου, θα χρειαστούν EITAS για να επισκεφθούν τον χώρο Σένγκεν.
Είναι παρόμοιο με την Ηλεκτρονική Ταξιδιωτική Άδεια (ETA) του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία είναι υποχρεωτική για όλους τους υπηκόους χωρίς βίζα που επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο.