Η Συνοριακή Δύναμη του Ηνωμένου Βασιλείου προτρέπει τα αεροσκάφη και τους φορείς εκμετάλλευσης σταθερής βάσης (FBO) να προετοιμαστούν για την ευρύτερη εφαρμογή της νέας ηλεκτρονικής ταξιδιωτικής άδειας (ETA).
Ο Nigel Farminer, αναπληρωτής διευθυντής πολιτικής επιβατών και μετασχηματισμού συνόρων της βρετανικής συνοριοφυλακής, δήλωσε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών και οι FBO πρέπει να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους για να επιβάλουν το νέο σύστημα ETA, ανέφερε το Aviation International News.
Στο συνέδριο της Βρετανικής Ένωσης Επιχειρηματικής και Γενικής Αεροπορίας που πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαρτίου 2024, ο Farminer δήλωσε ότι η ETA θα διευκολύνει τους συνοριακούς ελέγχους.
Μοιράστηκε ότι θα επιτρέψει στους υπαλλήλους των συνοριακών ελέγχων να υιοθετήσουν “μια πιο ολιστική και ολοκληρωμένη προσέγγιση” κατά την αξιολόγηση της επιλεξιμότητας των επιβατών για την είσοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το σύστημα ETA θα βοηθήσει επίσης να καθοριστεί εάν οι υπάλληλοι των συνόρων πρέπει να διενεργούν αυτοπροσώπως έλεγχο των επιβατών που φθάνουν μέσω ιδιωτικών αεροσκαφών.
Υποτιθέμενη αναποτελεσματική φύλαξη των συνόρων στα αεροδρόμια
Τον περασμένο μήνα, ο Ντέιβιντ Νιλ, πρώην ανεξάρτητος επικεφαλής επιθεωρητής συνόρων και μετανάστευσης του Ηνωμένου Βασιλείου, απολύθηκε επειδή διέρρευσε τις αδημοσίευτες εκθέσεις του σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας των βρετανικών συνόρων στα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με το BBC, στις αναφορές του, ο Neal κατηγόρησε τη βρετανική συνοριοφυλακή ότι δεν ελέγχει σωστά τους επιβάτες των επιχειρηματικών αεροσκαφών που φθάνουν στο αεροδρόμιο London City.
Σημείωσε ότι οι υπάλληλοι των συνόρων ήταν αφηρημένοι και αγχωμένοι και ότι οι πόροι των συνοριακών δυνάμεων αναπτύσσονταν με ασυνέπεια.
Ο Neal περιέγραψε ότι οι υπάλληλοι των συνόρων δεν διέθεταν βασικό εξοπλισμό επικοινωνίας ενώ επάνδρωναν τις ηλεκτρονικές πύλες διαβατηρίων (eGates). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μείνουν χωρίς προσωπικό οι συνοριακοί σταθμοί, ενώ το προσωπικό αναζητούσε πρόσθετη βοήθεια.
Οι ισχυρισμοί του πρώην επικεφαλής επιθεωρητή έχουν εγείρει ανησυχίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μέτρων ασφαλείας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το σύστημα ETA θα συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας σε όλα τα αεροδρόμια
Το νέο σύστημα ETA επιτρέπει στην κυβέρνηση να καταγράφει και να παρακολουθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια τους ταξιδιώτες που εισέρχονται και εξέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Επιτρέπει στην κυβέρνηση να συλλέγει δεδομένα και να προ-ελέγχει τους ταξιδιώτες. Τα δεδομένα των ταξιδιωτών θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποτροπή της άφιξης στη χώρα ατόμων που μπορεί να θεωρηθούν απειλή για την εθνική ασφάλεια.
Το σύστημα ETA απαιτεί από όλους τους υπηκόους χωρίς βίζα ή όσους μπορούν να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο χωρίς βίζα να υποβάλουν αίτηση και να λάβουν το ETA τους πριν ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η εφαρμογή της ETA θα επηρεάσει όλους τους επιβάτες χωρίς βίζα σε όλους τους αερολιμένες, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών και ιδιωτικών αερολιμένων.
Ακόμη και οι επιβάτες που φθάνουν σε αεροδρόμια όπως το αεροδρόμιο Farnborough, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ιδιωτικά αεροσκάφη, πρέπει να συμμορφώνονται με το νέο σύστημα.
Το σύστημα ETA εφαρμόζεται σταδιακά με βάση την ιθαγένεια από τον Νοέμβριο του 2023.
Επί του παρόντος, μόνο οι πολίτες της Ιορδανίας, του Μπαχρέιν, του Κουβέιτ, του Ομάν, του Κατάρ, της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) υποχρεούνται να έχουν ETA.
Ωστόσο, η βρετανική κυβέρνηση αναμένει να επεκτείνει την εφαρμογή της ETA σε όλα τα άλλα κράτη χωρίς βίζα μέχρι το τέλος του 2024.
Μόλις χορηγηθεί, η ETA ισχύει για δύο χρόνια ή μέχρι να λήξει το διαβατήριο που συνδέεται με αυτήν. Επιτρέπει πολλαπλά σύντομα ταξίδια στο Ηνωμένο Βασίλειο για αναψυχή, εργασία, σπουδές ή διαμετακόμιση.
Οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι επιβάτες τους έχουν ETA
Οι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εταιρειών, των φορέων εκμετάλλευσης ιδιωτικών αεροσκαφών και των FBO, πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι επιβάτες τους διαθέτουν έγκυρες άδειες πριν από την επιβίβαση στο αεροσκάφος.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ελέγχουν αν οι επιβάτες τους έχουν έγκυρη βρετανική ETA, βίζα ή μεταναστευτικό καθεστώς πριν τους μεταφέρουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Δεδομένου ότι το ETA είναι ψηφιακό έγγραφο, οι μεταφορείς μπορούν να ελέγχουν τις άδειες με σάρωση των διαβατηρίων των επιβατών.
Το Υπουργείο Εσωτερικών μετατρέπει όλες τις φυσικές ταξιδιωτικές άδειες σε ψηφιακά αρχεία για να απλοποιήσει τη διαδικασία ελέγχου και να αυξήσει την ασφάλεια.
Η ύπαρξη πλήρως ψηφιακών συνόρων αναμένεται να μειώσει τον αριθμό των ατόμων στα οποία απαγορεύεται η είσοδος στα σύνορα.
Κατά συνέπεια, θα βοηθήσει τους αερομεταφορείς να μειώσουν το κόστος της κράτησης και της επιστροφής των επιβατών που αρνούνται να ταξιδέψουν στη χώρα προέλευσής τους.
Ο μη έλεγχος των αδειών των επιβατών ή η μεταφορά τους στο Ηνωμένο Βασίλειο χωρίς έγκυρες άδειες μπορεί να επιφέρει κυρώσεις έως και 50.000 λίρες.
Οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα GAR και API
Ο Farminer της βρετανικής συνοριοφυλακής μοιράστηκε επίσης στο συνέδριο ότι οι αερομεταφορείς πρέπει να τροποποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο υποβάλλουν πληροφορίες για τους επιβάτες.
Αυτό θα επηρεάσει τόσο την αναφορά γενικής αεροπορίας (GAR) όσο και την υποβολή προκαταρκτικών πληροφοριών επιβατών (API).
Η αναφορά γενικής αεροπορίας (GAR) περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με μια πτήση. Αυτό αποτελείται από τον αριθμό νηολόγησης και τη βάση του αεροσκάφους, τις ημερομηνίες, τις ώρες και τον τόπο αναχώρησης και άφιξης.
Το GAR περιέχει επίσης στοιχεία για τον πλοίαρχο, το πλήρωμα και τους επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών τους εγγράφων και της διεύθυνσης επίσκεψής τους στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Επιπλέον, περιέχει το όνομα και τον αριθμό επικοινωνίας του υπεύθυνου για τα εμπορεύματα επί του αεροσκάφους.
Τα API περιέχουν το ονοματεπώνυμο του επιβάτη, το φύλο, την ημερομηνία γέννησης, την εθνικότητα, τον τύπο του ταξιδιωτικού εγγράφου και τον αριθμό του, τη χώρα που εξέδωσε το ταξιδιωτικό έγγραφο και την ημερομηνία λήξης.
Οι αερομεταφορείς πρέπει να υποβάλλουν τις πληροφορίες GAR και API μέσω διαδραστικών πυλών που θα προκαλούν απάντηση από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Οι απαντήσεις αυτές μπορεί να είναι είτε “Επιβιβασμός”, “Έλεγχος”, “Δεν υπάρχει επιβιβασμός” ή “Σφάλμα”.
Επιβίβαση σημαίνει ότι ο επιβάτης έχει έγκυρη άδεια να ταξιδέψει. Στη συνέχεια, ο αερομεταφορέας πρέπει να ελέγξει τα ταξιδιωτικά έγγραφα των επιβατών και να επαληθεύσει την ταυτότητά τους πριν από την επιβίβαση.
Ο έλεγχος σημαίνει ότι ο επιβάτης δεν έχει αρχείο έγκυρης άδειας ταξιδιού. Ο αερομεταφορέας πρέπει να ελέγχει χειροκίνητα για έγκυρα έγγραφα μετανάστευσης ή απαλλαγής και να επαληθεύει την ταυτότητα του επιβάτη πριν επιτρέψει την επιβίβασή του.
Μη επιβίβαση σημαίνει ότι δεν μπορούν να μεταφερθούν επιβάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω ακυρωμένης ή ανακληθείσας άδειας.
Εμφανίζεται σφάλμα όταν τα δεδομένα των επιβατών είναι ελλιπή. Οι μεταφορείς πρέπει στη συνέχεια να διορθώσουν και να στείλουν εκ νέου δεδομένα.
Άλλα επερχόμενα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης συνόρων
Οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών πρέπει επίσης να προετοιμαστούν για άλλα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης συνόρων εκτός από το σύστημα ETA του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η ΕΕ θα εφαρμόσει ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα συνοριακού ελέγχου που θα επηρεάσει τους ταξιδιώτες εκτός ΕΕ.
Το επερχόμενο σύστημα εισόδου/εξόδου της ΕΕ (EES) θα καταγράφει τις εισόδους και τις εξόδους στον χώρο Σένγκεν με τη χρήση δακτυλικών αποτυπωμάτων και σαρώσεων προσώπου.
Μέχρι τα μέσα του 2025, η ΕΕ θα εφαρμόσει επίσης το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειών Ταξιδίου (ETIAS), το οποίο είναι παρόμοιο με το βρετανικό ETA.
Το ETIAS είναι επίσης ένα ψηφιακό ηλεκτρονικό σύστημα που θα συλλέγει δεδομένα και θα προ-ελέγχει όλους τους υπηκόους χωρίς βίζα που εισέρχονται στον χώρο Σένγκεν.