Ένας αξιωματούχος της ένωσης γαλλικών αεροδρομίων δήλωσε ότι η νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα για το σύστημα εισόδου/εξόδου (EES ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) ενδέχεται να μην είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.
Το EES είναι το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου των συνόρων της ΕΕ, το οποίο καταγράφει τις εισόδους και εξόδους στον χώρο Σένγκεν με τη χρήση βιομετρικών δεδομένων.
Θα αντικαταστήσει τη χειροκίνητη σφράγιση διαβατηρίων στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ στις 6 Νοεμβρίου 2024, σύμφωνα με τον Nicolas Paulissen.
Ο Paulissen, γενικός αντιπρόσωπος της Ένωσης Γαλλικών Αεροδρομίων (UAF) που εκπροσωπεί τα αεροδρόμια της Γαλλίας, δεν είναι αισιόδοξος για την εφαρμογή EES για κινητά.
Δήλωσε στο The Connexion ότι, προς το παρόν, “δεν θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στους χρόνους αναμονής, γεγονός που αποτελεί απογοήτευση”.
Ο Paulissen αποκάλυψε ότι οι ταξιδιώτες μπορούν να κάνουν μόνο λίγα πράγματα με αυτό, καθώς δεν τραβάει φωτογραφίες ούτε καταγράφει δακτυλικά αποτυπώματα.
“Δεν νομίζω ότι θα είναι μια θαυματουργή λύση”, είπε.
Είπε ότι τα αεροδρόμια στη Σουηδία όπου έγιναν δοκιμές “δεν ενθουσιάστηκαν” με αυτό.
Η χρήση της εφαρμογής EES θα είναι προαιρετική μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ
Η βιομετρική καταγραφή ενώπιον συνοριακού υπαλλήλου αποτελεί ένα από τα κύρια προβλήματα και αιτίες καθυστέρησης στα σύνορα μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) και της ΕΕ.
Αυτό είναι ιδιαίτερα προβληματικό για τις παράλληλες συνοριακές διαβάσεις Ηνωμένου Βασιλείου-ΕΕ. Οι παράλληλοι συνοριακοί έλεγχοι σημαίνουν ότι η γαλλική συνοριακή αστυνομία ελέγχει τα διαβατήρια κατά την έξοδο από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ, οι ταξιδιώτες πρέπει να καταχωρίζουν τα δεδομένα προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων για την ΕΥΣ ενώπιον του συνοριοφύλακα την πρώτη φορά που εισέρχονται στον χώρο Σένγκεν.
Σε μελλοντικές επισκέψεις, οι ταξιδιώτες μπορούν να χρησιμοποιούν δακτυλικά αποτυπώματα ή βιομετρικά στοιχεία προσώπου για να επιβεβαιώνουν την άδειά τους και να καταγράφουν την είσοδο και την έξοδό τους.
Τα δεδομένα των ταξιδιωτών θα παραμείνουν στο EES για τρία χρόνια ή μέχρι να λήξει το διαβατήριό τους.
Θα ανανεώνει και θα διατηρεί τα δεδομένα τους για άλλα τρία χρόνια κάθε φορά που επισκέπτονται τη ζώνη Σένγκεν.
Εάν η επόμενη επίσκεψή τους στην ΕΕ πραγματοποιηθεί τρία έτη μετά την πρώτη εγγραφή τους στην ΕΕΑ, πρέπει να καταχωρίσουν εκ νέου τα βιομετρικά τους δεδομένα ενώπιον συνοριακού υπαλλήλου.
Η εφαρμογή EES της ΕΕ για κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να επιτρέπει τη βιομετρική καταγραφή εκ των προτέρων και μακριά από τα σύνορα.
Η Anitta Hipper, εκπρόσωπος της ΕΕ για τις εσωτερικές υποθέσεις, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάπτυξη μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα της ΕΥΕ.
Είπε ότι η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα της ΕΥΣ “θα είναι διαθέσιμη για τις χώρες Σένγκεν από την έναρξη λειτουργίας της ΕΥΣ”.
Ωστόσο, η απόφαση κάθε κράτους μέλους της ΕΕ να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή EES θα είναι προαιρετική.
“Δεν υπάρχει “καμία νομική υποχρέωση να το χρησιμοποιήσουμε”, δήλωσε ο Hipper.
Τα αεροδρόμια του Παρισιού ζήτησαν από την ΕΕ να καθυστερήσει την έναρξη της EES
Ο Paulissen δήλωσε ότι η UAF δεν γνώριζε ότι η γαλλική κυβέρνηση είχε αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει ή όχι την εφαρμογή EES.
Ωστόσο, αποκάλυψε ότι η ένωση διαπραγματεύεται με την ΕΕ για να καθυστερήσει και πάλι την εφαρμογή της ΕΕΣ.
Λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, τα αεροδρόμια της Γαλλίας δεν θα έχουν επαρκή χρόνο για να προετοιμαστούν για την ανάπτυξη της EES.
Οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες του 2024 έχουν προγραμματιστεί στη Γαλλία από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου και από τις 28 Αυγούστου έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2024, αντίστοιχα.
Λόγω της αναμενόμενης μεγάλης κυκλοφορίας λόγω των αγώνων, δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν κατασκευαστικές εργασίες στα αεροδρόμια του Παρισιού κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Κατά συνέπεια, τα γαλλικά αεροδρόμια της πρωτεύουσας ενδέχεται να μην είναι σε θέση να εγκαταστήσουν επαρκή περίπτερα EES για την αποτελεσματική συλλογή βιομετρικών δεδομένων.
Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η ΕΕ απαιτεί από τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν τα συστήματα μέχρι το τέλος Ιουλίου.
Καθυστέρηση EES για την αποφυγή μεγάλων ουρών και χρόνου αναμονής
Αρχικά είχε οριστεί για το 2021, ο eu-LISA ανέβαλε την ανάπτυξη του EES για τον Μάιο του 2022 και στη συνέχεια για τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η ενσωμάτωση του πολύπλοκου συνοριακού συστήματος σε μια κεντρική βάση δεδομένων αποδείχθηκε δύσκολη για τα κράτη μέλη της ΕΕ λόγω προβλημάτων με την υπάρχουσα υποδομή τους.
Η λειτουργία της αναβλήθηκε για τον Οκτώβριο του 2024, καθώς οι Γάλλοι αξιωματούχοι δεν ήθελαν το νέο σύστημα να διαταράξει τις μετακινήσεις κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
Τα κράτη μέλη πρέπει να επιβεβαιώσουν έως τον Αύγουστο του 2024 ότι είναι έτοιμα για την έναρξη της ΕΕΑ τον Νοέμβριο του 2024.
“Θέλουμε να το καθυστερήσουμε για το πρώτο τρίμηνο του 2025”, δήλωσε ο Paulissen.
Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι “η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι σταθερή στη θέση της” να το δρομολογήσει αργότερα εντός του έτους.
Ο Thomas Juin, πρόεδρος της UAF, δήλωσε: “Δεν φαίνεται καλό για τους χρόνους αναμονής. Υπάρχουν κίνδυνοι για πραγματικά μεγάλες ουρές”.
Πρόσθεσε επίσης ότι χωρίς πρόσθετους αστυνομικούς πόρους, ο κίνδυνος χάους στα σύνορα θα αυξηθεί.
Περισσότερες ομάδες ζητούν από την ΕΕ να καθυστερήσει την ανάπτυξη της EES
Αρκετοί οργανισμοί έχουν προτείνει να αναβληθεί η εφαρμογή της ΕΣΑ μέχρι το 2025.
Αξιωματούχοι του λιμανιού του Ντόβερ και της τοπικής κοινότητας έχουν προειδοποιήσει ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν 14ωρες καθυστερήσεις στα σύνορα μόλις εισαχθεί η EES.
Ο διευθυντής της P&O ζήτησε από την ΕΕ να αναβάλει την EES και πρότεινε την ύπαρξη μιας εφαρμογής, η οποία βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη.
Οι εταιρείες High Speed 1 (HS1) και Eurostar είχαν τονίσει ότι η βιομετρική καταγραφή κατά την άφιξη στα σύνορα θα επηρέαζε σημαντικά τις λειτουργίες.
Οι σιδηροδρομικές εταιρείες ανέφεραν τον πιθανό περιορισμό του αριθμού των επιβατών για την αποφυγή μεγάλων ουρών στα σύνορα.
Ο περιορισμένος χώρος του λιμανιού καθιστά δύσκολο για τους επιβάτες να αποβιβαστούν από τα οχήματά τους και να εγγραφούν στην ΕΕΑ.
Ως αποτέλεσμα, οι μεγάλες ουρές στα σύνορα θα επηρεάσουν τις κοντινές περιοχές, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση και οικονομικές διαταραχές.
Ομοίως, ο σταθμός St. Pancras στο Λονδίνο διαθέτει περιορισμένους χώρους και περίπτερα EES για την αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση της εγγραφής και των ελέγχων EES.